Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Jest napięcie, jest szansa dla brandu spożywczego – nie przegap!

Jest napięcie, jest szansa dla brandu spożywczego – nie przegap!
O autorze
2 min czytania 2021-09-14

Rośnie świadomość tego, jak ważne jest zdrowe odżywianie, ale coraz częściej brakuje nam konsekwencji

Jeszcze dziesięć lat temu tylko 56% Polaków i Polek uważało, że to, jak się odżywiamy, ma duży wpływ na nasze zdrowie i zdrowy wygląd. Na przestrzeni dziesięciolecia świadomość ta delikatnie rosła, aż w ciągu ostatnich dwóch pandemicznych lat wystrzeliła i osiągnęła niebagatelne 71%.

Jednak czy ta świadomość przekłada się na realne działania? Niekoniecznie. W poprzednich latach aż 70% Polaków i Polek deklarowało, że odżywiają się zdrowo. Obecnie widać wyraźny spadek – teraz jedynie 61% z nas pozytywnie ocenia swój sposób odżywiania. Jesteśmy więc świadkami paradoksalnego zjawiska: rośnie liczba osób świadomych istotnego wpływu odżywania na zdrowie, a jednocześnie maleje takich, które swój styl odżywiania oceniają jako zdrowy.

Efekt? Co czwartego z nas trawią wyrzuty sumienia – i to niebezpodstawnie.

W rezultacie aż 24% Polaków i Polek ma świadomość wagi zdrowego odżywiania, a jednocześnie przyznają, że żywią się niezdrowo (ta grupa powiększyła się niemal dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat!). Jak się okazuje, ta krytyczna samoocena nie jest pozbawiona podstaw. Rzeczywiście, te osoby wybierając przekąski częściej niż ogół Polaków sięgają po niekoniecznie zdrowe produkty – kanapki, słone przekąski, kabanosy czy dania gotowe oraz posiłki jedzone poza domem. Rzadziej natomiast przekąszają (skądinąd najpopularniejsze wśród ogółu Polaków i Polek) świeże owoce i warzywa.

Są również mniej skłonne do stosowania zasad zdrowego odżywiania: rzadziej zjadają codziennie porcję warzyw i owoców, jedzą 5 posiłków dziennie, ograniczają ilość spożywanego cukru i soli. Jednocześnie ich definicja zdrowego odżywiania nie różni się od tego, jak rozumie je ogół Polaków i Polek. Zatem samokrytycyzm nie jest efektem innego punktu odniesienia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podejrzewasz, że to kobiety z dużych miast? – Nieprawda!

Ten brak konsekwencji jest bardzo demokratyczny – tak samo często dotyka kobiety jak i mężczyzn, osoby starsze i młodsze. Widać jednak pewne różnice dotyczące postaw wobec gotowania i odżywiania się. Przede wszystkim te osoby rzadziej deklarują, że potrafią i lubią gotować. W związku z tym są bardziej otwarte na to, by stołować się na mieście. Mają również bardziej pozytywne nastawienie do półproduktów i dań gotowych – więc te kategorie z powodzeniem mogą pomóc rozwiązać ich napięcie.

Częściej również deklarują, że jedzą więcej kalorii niż potrzebują i jedzą tłusto. Nie zapominajmy jednak, że są świadomi wagi zdrowego odżywiania, więc próbują walczyć – w efekcie wyjątkowo często stosują różne diety.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Możesz dowiedzieć się znacznie więcej!

To tylko jedno inspirujące znalezisko z najnowszej fali badania Food Trends, w pełnym raporcie jest ich o wiele więcej. Efektem każdego pomiaru jest obszerny raport – prawdziwe kompendium wiedzy o tym, co jedzą Polacy, o ich poglądach na temat odżywiania i gotowania, opiniach o różnych produktach spożywczych, a także o postawach związanych ze zdrowiem. Najnowsza edycja będzie dostępna 20 września br. Badanie prowadzimy od 2005 roku, analizując dane patrzymy nie tylko na to jak jest, ale też jak zmieniało się w czasie. Zaletą badania jest również rzetelna, reprezentatywna próba N>800 i metodologia face-to-face, obejmująca nie tylko internautów. Ta edycja jest szczególnie ciekawa – pozwala sprawdzić z długofalowej perspektywy, co pandemia zmieniła w naszym sposobie odżywiania się i w postawach wobec jedzenia. A także, co nie mniej interesujące, czego nie zmieniła wcale.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz!
[email protected]

 

Artykuł powstał we współpracy z Ipsos.