Logo Czarnobyla ewoluuje wraz z zanikaniem promieniowania

Logo Czarnobyla ewoluuje wraz z zanikaniem promieniowania

Ukraińska agencja kreatywna opracowała logotyp dla Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia, aby zachować pamięć o miejscu katastrofy. Logo, które co roku przybiera inny kształt, pojawia się na kolekcjonerskich produktach dostępnych dla zwiedzających strefę.

W 2019 roku dwudziestu grafików pracujących dla ukraińskiej agencji projektowej Banda skontaktowało się z jedną z agencji rządowych, zajmującą się ochroną obszaru Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia i zaproponowało stworzenie niepowtarzalnego logotypu Czarnobyla. Graficy kijowskiej agencji, po odwiedzeniu terenu dawnej elektrowni jądrowej, zainspirowali się jej historią i postanowili stworzyć koncepcję nowej marki Strefy Wykluczenia.

Agencja stworzyła więc logo, które ewoluuje wraz z biegiem lat, nawiązując do zmniejszającego się w Czarnobylu promieniowania. Logo przedstawia zmieniającą się czarną bryłę, inspirowaną kształtem ośmiokątnego reaktora RBMK widocznego z lotu ptaka.

Zaprojektowane logotypy nawiązują do lat 1986–2064, czyli do okresu od momentu wybuchu reaktora jądrowego aż do planowanego całkowitego rozbioru elektrowni i oczyszczenia terenu z resztek odpadów nuklearnych. W efekcie projekt obejmuje 78 różnych logotypów, które z każdym rokiem przybierają inny kształt. Począwszy od pełnego czarnego ośmiokąta z roku wybuchu aż do białej plamy nawiązującej do całkowitego zaniku promieniowania.

Projekt miał na celu zwrócenie uwagi na historię ukraińskiej elektrowni i zwiększenie świadomości na temat długotrwałych efektów ludzkiego błędu. Pomysł agencji Banda, która podjęła współpracę z Państwową Agencją Ukrainy ds. Zarządzania Strefą Wykluczenia i Państwową Agencją Turystyki, wiąże się także z przemyślanymi działaniami marketingowymi. Czarnobylską Strefę Wykluczenia co roku odwiedzają grupy turystów z całego świata, którzy zakupują pamiątki związane z miejscem katastrofy. Logo pojawiło się na koszulkach, bawełnianych torbach czy monetach, które stały się produktami kolekcjonerskimi.


fot.: banda.agency

Agencja Other Land studio i Orient Web Development stworzyły także specjalną stronę internetową chornobyl.today, aby w jednym miejscu gromadzić najważniejsze fakty i materiały edukacyjne dotyczące elektrowni w Czarnobylu. Strona i powiązane z nią konta w mediach społecznościowych dostarczają także informacji na temat – dla wielu kontrowersyjnych – organizowanych na teren Zony wycieczek turystycznych.

PS
Czarnobyl co roku przyciąga turystów z całego świata. Ukraina promuje czarnobylską strefę wykluczenia m.in. podczas międzynarodowych targów turystycznych jako miejsce, które stanowi oficjalną atrakcję turystyczną kraju.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij