Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

CIECH Sarzyna uruchamia na swojej stronie chatbota

O autorze
2 min czytania 2021-10-19

CIECH Sarzyna – polski producent środków ochrony roślin oraz lider sprzedaży na rynku herbicydów – podążając za wiodącym trendem w obsłudze klienta, uruchomił na swojej stronie (ciechagro.pl/pl) nowe narzędzie do komunikacji z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Inteligentny chatbot, całodobowo i przez siedem dni w tygodniu, udziela użytkownikom informacji m.in. dot. produktów spółki oraz pomaga w doborze odpowiedniego środka ochrony roślin. To kolejny element realizacji strategii Grupy CIECH zakładającej wykorzystanie innowacyjnych narzędzi cyfrowych w kontakcie z klientami i doskonaleniu procesu sprzedaży.

Komunikacja firm z klientem przy pomocy sztucznej inteligencji to jeden z wiodących trendów w biznesie. Zgodnie z nowym raportem Grand View Research, rynek botów i wirtualnych asystentów do 2028 roku osiągnie wielkość 2,5 mld dolarów . Oznacza to, że sztuczna inteligencja w znaczący sposób zastąpi interakcję z człowiekiem, wpływając na częstość korzystania z usług konsultantów telefonicznych.

CIECH Sarzyna wdraża innowacyjne rozwiązania marketingowo-informatyczne od 2019 roku. Tym razem, koncentrując się na rozwijaniu kanałów kontaktu z klientami, w październiku tego roku spółka uruchomiła inteligentny chatbot „Cieszek”, dostępny całodobowo dla użytkowników strony ciechagro.pl/pl. Celem narzędzia jest przede wszystkim automatyzacja procesów sprzedażowych, poprawienie jakości obsługi klienta w kanale digital oraz pozyskanie nowych kontaktów ze strony internetowej. Chatbot sprawdza się także doskonale podczas korzystania ze smartfonu, zapewniając informacje „od ręki”.

Wśród kluczowych funkcjonalności „Cieszka” znajdują się m.in.: odpowiadanie na pytania o aktualne promocje, współpracę sprzedażową oraz produkty – ich charakterystykę, dawkowanie oraz dostępność w sklepach – a także doradztwo w zakresie upraw, ochrony herbicydowej, fungicydowej i innych. Chatbot ułatwi też kontakt z przedstawicielem handlowym Grupy CIECH oraz ekspertami, tym samym znacząco usprawniając wymianę informacji. Rozwiązanie to z powodzeniem funkcjonuje w innych branżach, m.in. w sektorze farmaceutycznym. Za realizację projektu odpowiada firma Stanusch Technologies.

– Rozwój naszego biznesu zakłada digitalizację, usprawnianie procesów sprzedażowych oraz wyższą jakość kontaktu z klientami przy użyciu nowoczesnych technologii. Uruchomienie chatbota na stronie produktowej CIECH Sarzyna ma zautomatyzować proces komunikacji oraz zapewnić naszym Klientom i Partnerom całodobowe wsparcie, siedem dni w tygodniu. Liczymy także, że nowy kanał obsługi, dzięki swojej prostocie i intuicyjności, pozwoli nam pozyskać nowych klientów, zapewnić jeszcze lepszą obsługę obecnym partnerom, a także zoptymalizować proces sprzedaży – mówi Wojciech Babski, prezes zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO w Grupie CIECH.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wprowadzając na stronie CIECH Sarzyna inteligentnego chatbota, kierowaliśmy się strategią „customer first”. Zadaniem Cieszka jest zapewnienie klientom dostępu do eksperckiej wiedzy 24/7, także w niedziele i święta. To szczególnie istotne w czasach, kiedy decyzje muszą być podejmowane szybko, często przy użyciu smartfona. Chatbot to efektywny sposób, aby pomóc rolnikom dobrać i stosować produkty w zależności od ich potrzeb, także tych zgodnych z założeniami zrównoważonego rozwoju – mówi Milan Malinowski, manager systemów i wsparcia sprzedaży w spółce CIECH Sarzyna.

W ciągu ostatnich trzech lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin systematycznie rośnie. W kluczowym segmencie herbicydów zbożowych, udział spółki wzrósł w ciągu roku o blisko 3 pkt proc. i wyniósł 17 proc. na koniec czerwca 2021 roku. CIECH Sarzyna zajmuje obecnie trzecie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży herbicydów zbożowych, będąc liderem w kategorii środków stosowanych wiosną na chwasty dwuliścienne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się