Meta zapowiada ograniczenie kryteriów targetowania

Meta zapowiada ograniczenie kryteriów targetowania
Od stycznia 2022 roku reklamodawcy stracą możliwość kierowania reklam według kryteriów takich jak rasa, pochodzenie etniczne, religia czy orientacja seksualna w mediach społecznościowych należących do firmy Meta.
O autorze
1 min czytania 2021-11-15

Meta, wcześniej znana jako Facebook, poinformowała o nowych zasadach dotyczących umieszczania reklam w swoich aplikacjach. Reklamodawcy nie będą mieli możliwości kierowania reklam do użytkowników w oparciu o tzw. „wrażliwe kryteria”, czyli informacje związane z rasą, pochodzeniem etnicznym, przynależnością polityczną, orientacją seksualną, religią czy zdrowiem.

Zmiana w polityce reklamowej wejdzie w życie 19 stycznia 2022 roku i będzie obowiązywała wszystkich reklamodawców zamieszczających treści promocyjne w mediach społecznościowych należących do Meta, czyli na Instagramie, Facebooku i Messengerze. Meta wyjaśnia, że planowane zmiany mają na celu ograniczenie nadużywania dostępnych dotąd narzędzi targetowania.

– Dotarło do nas wiele obaw ekspertów, że takie opcje kierowania reklam mogą być wykorzystywane w sposób, który prowadzi do negatywnych doświadczeń osób z niedostatecznie reprezentowanych grup – powiedział Graham Mudd, wiceprezes ds. marketingu produktów w Meta.

Mudd podkreślił, że decyzja o usunięciu dotychczasowych opcji szczegółowego kierowania reklam nie była łatwa. Jednocześnie zapewnił, że firma ma świadomość tego, że modyfikacje w polityce reklam mogą mieć negatywny wpływ na niektóre firmy czy organizacje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nie był to prosty wybór i wymagał zrównoważenia sprzecznych interesów, w których istniało poparcie w obu kierunkach. Jesteśmy pewni, że możemy rozwijać nasz system reklam, aby sprostać potrzebom wszystkich, którym służymy, jednocześnie pilnie pracując nad wspieraniem jednej z najlepszych rzeczy na naszych platformach – pomagania ludziom w nawiązywaniu kontaktów i odkrywaniu firm i organizacji, na których im zależy – dodał przedstawiciel firmy Meta.

Reklamodawcy nie stracą jednak możliwości kierowania reklam na podstawie kryteriów wieku, płci lub lokalizacji, czyli podstawowych informacji widniejących na profilu użytkownika.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warto przypomnieć, że w ostatnim czasie Meta decyduje się na sukcesywne wprowadzanie zmian w działaniach swoich mediów społecznościowych. Niedawno firma poinformowała o nowych możliwościach wspierania twórców na Facebooku dzięki subskrypcjom. Odtąd, dzięki opłatom dokonywanym przez fanów, twórcy mogą dodatkowo zarabiać na swoich treściach. Co więcej, Facebook informuje o wspieraniu administratorów grup, wprowadzając dodatkowe opcje budowania i zarządzania swoimi społecznościami. Nowe funkcje umożliwiają tworzenie podgrup, organizowanie zbiórek pieniędzy czy łączenie narzędzi podstron i grup.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS
Kampania #NoEasyWins pokazuje, że zakaz reklamy ukierunkowanej niesie za sobą negatywne konsekwencje zarówno dla konsumentów, małych firm, jak i wydawców.