TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Olay stworzyło opakowanie kremu dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami

Olay stworzyło opakowanie kremu dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
Olay, jedna z marek kosmetycznych koncernu Procter & Gamble, zamierza do 2025 roku zmienić opakowania swoich produktów, aby stały się bardziej przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Marka właśnie zaprezentowała nowe, łatwo otwierane wieczko opakowań kremów do twarzy.
O autorze
1 min czytania 2021-11-16

„Nie mogę po prostu samodzielnie otworzyć głupiego słoika”, „Powinnam użyć do tego młotka?” – takie i wiele innych komentarzy pojawia się w sieci w związku z niedostosowaniem codziennych produktów kosmetycznych do wymagań osób z niepełnosprawnościami. Firma Olay postanowiła odpowiedzieć na ich potrzeby, wypuszczając na rynek innowacyjne, łatwo otwierane opakowanie kremu do twarzy.

– Od dziesięcioleci skupiamy się na opracowywaniu lepszych formuł dla wszystkich rodzajów skóry. Ale nasze opakowania nie były dostępne dla wszystkich kobiet. Zdaliśmy sobie sprawę, że czas to zmienić – twierdzi Olay. 

Do swojej kampanii firma zaprosiła kilka kobiet, które zrecenzowały nowy rodzaj opakowań. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Opakowania wybranych kremów do twarzy Olay zostały wyposażone w pokrywkę Easy Open Lid ze specjalnymi skrzydełkami oraz podwyższoną pokrywkę z dodatkowym uchwytem dla łatwego otwierania produktu. Co więcej, na wieczku znajduje się etykieta z napisem „krem do twarzy” w języku Braille’a.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzając na rynek nowy typ opakowania, Olay zachęca inne marki do skorzystania z tego rozwiązania, aby cała branża kosmetyczna stała się bardziej przyjazna dla osób z niepełnosprawnościami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Nasza pokrywa ma konstrukcję typu open source, co oznacza, że inne marki kosmetyczne mogą z niej korzystać, a nawet dostosowywać ją do własnych produktów. Dzięki projektowi otwartemu dla wszystkich możemy sprawić, że piękno będzie bardziej dostępne dla wszystkich – pisze na swojej stronie internetowej marka.

PS
Dezodorant Degree Inclusive to projekt koncernu Unilever stworzony z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Dzięki specjalnej pokrywce i wbudowanym uchwytom, produkt można otworzyć jedną ręką.

PS 2
Tommy Hilfiger stworzył linię odzieży Tommy Hilfiger Adaptive wzbogaconą o funkcjonalne rozwiązania, które ułatwiają samodzielne zakładanie ubrań przez osoby z niepełnosprawnościami.

PS 3
„Ubrania bez ograniczeń” – tak brzmi hasło polskiej, rodzinnej marki Funwear, która tworzy odzież wyposażoną w detale ułatwiające jej zakładanie.