Gracze szczepią Pfizerem swoje postacie w GTA Online

Gracze szczepią Pfizerem swoje postacie w GTA Online

Koncern farmaceutyczny Pfizer prowadzi kampanię promującą szczepienia przeciwko COVID-19 w Brazylii. W ramach akcji gracze mogą poddać szczepieniu swoje postaci w grze GTA.

Według oficjalnych danych, w Brazylii obecnie około 60% populacji jest w pełni zaszczepionych przeciwko COVID-19. Aby promować szczepienia, zwłaszcza wśród młodych ludzi w tym kraju, firma Pfizer Brazil wraz z agencją Ogilvy Brazil i studiem Druid Creative Gaming stworzyły kampanię, która obejmuje rozbudowanie punktów szczepień z preparatami firmy Pfizer w grze Grand Theft Auto RolePlay (GTA RP). Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, do misji w popularnej grze dodano wyzwanie opatrzone hashtagiem #InGameVaccine. Akcja ma na celu zainspirowanie graczy poprzez wirtualną rzeczywistość do podjęcia działań w prawdziwym życiu.

Gracze mogą zaszczepić swoje wirtualne postaci w punkcie szczepień osadzonym w Cidade Alta – jednym z największych i najpopularniejszych serwerów GTA RP w Ameryce Łacińskiej. Po przyjęciu preparatu firmy Pfizer, postaci otrzymują niebieski znaczek na ramię, który sygnalizuje pozostałym graczom, kto został już zaszczepiony. W celu ukończenia misji w grze, gracze są zachęcani do udostępniania w swoich mediach społecznościowych zrzutów ekranów prezentujących awatary, a także do dzielenia się swoimi zdjęciami z hashtagiem #InGameVaccine po otrzymaniu co najmniej jednej dawki szczepionki w prawdziwym życiu.

– Akcja #InGameVaccine komunikuje się bezpośrednio z pokoleniem Z, zachęcając ich do korzystania ze szczepień. Jesteśmy dumni, że możemy opracować bezprecedensową kampanię w zakresie zdrowia publicznego we współpracy z Pfizerem, wiodącą marką w walce z pandemią – powiedział Félix Del Valle, dyrektor kreatywny Ogilvy Brazil.

Kampania zaangażowała również najpopularniejszych brazylijskich influencerów gamingowych i streamerów Twitcha takich jak Gabepeixe, Piuzinho czy Taspio.

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Henrique Brinkmann (@diddybr)

Według Paulo Benetti, dyrektora generalnego firmy Outplay, będącej właścicielem serwera Cidade Alta, platforma codziennie gromadzi ponad sześć milionów internautów, dlatego firma czuje zobowiązanie, aby oprócz dostarczania rozrywki, udostępniać także wiedzę i podnosić świadomość twórców oraz graczy w najważniejszych kwestiach.

– Kampania #InGameVaccine to dobry przykład jak efektywnie umieścić promocję w grach. Podstawową rzeczą, o której jednak warto pamiętać przy takiego typu akcjach, jest wprowadzenie reklamy, która nie zaburzy rozgrywki samego odbiorcy – gracza. GTA Online RP jest grą typu "mission-based", opartą na misji, gdzie gracze wykonują poszczególne zadania w zamian za konkretne nagrody podczas rozgrywki. W tym przypadku kampania #InGameVaccine jest jej częścią, dlatego pobudza w graczu chęć działania – jest misja, to jest i osiągnięcie. Gry, jak i cały świat gamingu, otwierają wiele możliwości, ale są też dobrymi narzędziami do nauki, które pomogą wprowadzić marki w zyskujący na popularności metaverse – komentuje Sandra Gadułka, junior social media specialist, Kamikaze Digital.

PS
Na promocję szczepień w świątecznej kampanii zdecydowała się marka Tesco. Spot z zaszczepionym Świętym Mikołajem wywołał burzę wśród odbiorców

PS 2
Agencja BooneOakley zachęcała ludzi do szczepień w niecodziennej kampanii z udziałem ciężarówki domu pogrzebowego. 

PS 3
Niemiecka marka Penny zwraca uwagę na młodych ludzi i ich codzienność w związku z pandemią. Wzruszający spot opowiada o „utraconej młodości” nastolatów.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij