TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Budweiser w metaverse: marka wypuszcza 1936 puszek w formie tokenów NFT

Budweiser w metaverse: marka wypuszcza 1936 puszek w formie tokenów NFT
Budweiser właśnie wypuścił swoje pierwsze NFT i ogłosił otwarcie Budverse, czyli „najlepszej społeczności piwnej w metaverse”.
O autorze
1 min czytania 2021-12-01

NFT, czyli niewymienialne tokeny, to niewątpliwie w ostatnich miesiącach hit cyfrowej rzeczywistości. Pojawiają się niemal w każdej branży i pod rozmaitymi postaciami – od grafiki z wizerunkiem małpy, kanapek McDonald’s, przez skany ludzkiego ciała aż po… wirtualną miłość.

W modę na inwestowanie w cyfrowe kolekcjonerskie dzieła wpisał się także Budweiser. Marka piwa ogłosiła otwarcie projektu Budverse Cans Heritage Edition, który zawiera kolorową kolekcję 1936 niewymienialnych tokenów. Liczba wirtualnych opakowań nie jest przypadkowa – została wybrana na pamiątkę 1936 roku, kiedy to powstały pierwsze oryginalne puszki Budweiser.

Każdy z ponad tysiąca tokenów został wygenerowany przy użyciu zarchiwizowanych zdjęć, reklam i projektów z całej historii marki. Budweiser opisuje każdą z puszek jako „niepowtarzalną”, przy czym tylko 36 z nich posiada status „złotych”, a ich cena wynosi 999 dolarów. Pozostałe 1900 puszek o statusie „core” zostały wycenione na 499 dolarów. Zakup, zarówno podstawowych tokenów, jak i tych „z górnej półki”, wymaga od nabywcy pokrycia kosztów za gaz w wysokości 75 dolarów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. us.budweiser.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co świadczy o ich elitarności? Każdy NFT będzie działał jako klucz dostępu do Budverse, czyli metawersum marki. Pełnoletni właściciele puszek z kolekcji Heritage znajdą tam „ekskluzywne korzyści, nagrody i niespodzianki”. Budweiser zapewnia, że „złote tokeny” stanowią bilety VIP, zatem umożliwiają dostęp do najlepszych atrakcji Budverse.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Okazuje się, że tokeny Budweisera rozeszły się jak świeże bułeczki. Wszystkie z ponad tysiąca wirtualnych puszek zostały sprzedane w zaledwie godzinę.

PS
Do rmetaverse wkroczyła już Nike, tworząc platformę dla graczy Nikeland, łączącą świat wirtualny z rzeczywistym. 

PS 2
Firma Niantic, stojąca za grą Pokemon Go, w najnowszej kampanii podejmuje temat metawersum i podkreśla, że technologia nie może zastępować prawdziwych doświadczeń.