Budweiser w metaverse: marka wypuszcza 1936 puszek w formie tokenów NFT

Budweiser w metaverse: marka wypuszcza 1936 puszek w formie tokenów NFT

Budweiser właśnie wypuścił swoje pierwsze NFT i ogłosił otwarcie Budverse, czyli „najlepszej społeczności piwnej w metaverse”.

NFT, czyli niewymienialne tokeny, to niewątpliwie w ostatnich miesiącach hit cyfrowej rzeczywistości. Pojawiają się niemal w każdej branży i pod rozmaitymi postaciami – od grafiki z wizerunkiem małpy, kanapek McDonald’s, przez skany ludzkiego ciała aż po… wirtualną miłość.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W modę na inwestowanie w cyfrowe kolekcjonerskie dzieła wpisał się także Budweiser. Marka piwa ogłosiła otwarcie projektu Budverse Cans Heritage Edition, który zawiera kolorową kolekcję 1936 niewymienialnych tokenów. Liczba wirtualnych opakowań nie jest przypadkowa – została wybrana na pamiątkę 1936 roku, kiedy to powstały pierwsze oryginalne puszki Budweiser.

Każdy z ponad tysiąca tokenów został wygenerowany przy użyciu zarchiwizowanych zdjęć, reklam i projektów z całej historii marki. Budweiser opisuje każdą z puszek jako „niepowtarzalną”, przy czym tylko 36 z nich posiada status „złotych”, a ich cena wynosi 999 dolarów. Pozostałe 1900 puszek o statusie „core” zostały wycenione na 499 dolarów. Zakup, zarówno podstawowych tokenów, jak i tych „z górnej półki”, wymaga od nabywcy pokrycia kosztów za gaz w wysokości 75 dolarów.

fot. us.budweiser.com

Co świadczy o ich elitarności? Każdy NFT będzie działał jako klucz dostępu do Budverse, czyli metawersum marki. Pełnoletni właściciele puszek z kolekcji Heritage znajdą tam „ekskluzywne korzyści, nagrody i niespodzianki”. Budweiser zapewnia, że „złote tokeny” stanowią bilety VIP, zatem umożliwiają dostęp do najlepszych atrakcji Budverse.

Okazuje się, że tokeny Budweisera rozeszły się jak świeże bułeczki. Wszystkie z ponad tysiąca wirtualnych puszek zostały sprzedane w zaledwie godzinę.

PS
Do rmetaverse wkroczyła już Nike, tworząc platformę dla graczy Nikeland, łączącą świat wirtualny z rzeczywistym. 

PS 2
Firma Niantic, stojąca za grą Pokemon Go, w najnowszej kampanii podejmuje temat metawersum i podkreśla, że technologia nie może zastępować prawdziwych doświadczeń.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij