TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Najpierw Kasia Babis, teraz Krzysztof Gonciarz. Kolejny influencer w ogniu krytyki przez współpracę z gigantem sprzedażowym

Najpierw Kasia Babis, teraz Krzysztof Gonciarz. Kolejny influencer w ogniu krytyki przez współpracę z gigantem sprzedażowym
Babis nie jest jedyną twórczynią, która w ostatnich dniach musiała się zmierzyć z krytyką ze strony internatów. Tym razem na celowniku znalazł się Krzysztof Gonciarz, który nawiązał współpracę z marką Amazon.
O autorze
1 min czytania 2021-12-17

Na instagramowym profilu Kasi Babis, rysowniczki i youtuberki, która mocno angażuje się w tematy społeczno-polityczne, pojawił się post sponsorowany oznaczony marką Zalando. Reakcje internautów nie pozostawiały złudzeń – fani byli oburzeni postawą artystki, która wsparła rynek fast fashion. Tę sprawę skomentował dla nas Jan Śpiewak, który uważa, że Kasia Babis stała się narzędziem do zneutralizowania i przejmowania przez korporacje tych pozytywnych, emancypacyjnych idei, aby następnie zamienić je w towar.

Okazuje się jednak, że Babis nie jest jedyną twórczynią, która w ostatnich dniach musiała się zmierzyć z krytyką ze strony internatów. Hipokryzję wytknięto również Krzysztofowi Gonciarzowi, który nawiązał współpracę z marką Amazon. Influencer zorganizował na swoim Instagramie konkurs i zaprezentował produkt (skarpetki), który można w nim wygrać.

Internauci od razu wytknęli YouTuberowi, że współpraca z marką, taka jak Amazon, kłóci się z prezentowanymi przez influencera lewicowymi poglądami. Dowodem na to jest jego akcja z furgonetką, która była pastiszem tej używanej przez fundację Pro – Prawo do Życia. Poza tym Gonciarz nawoływał wielokrotnie do walki o równość osób LGBT i zabierał głos w sprawie zatrzymania niebinarnej aktywistki Margot.

Co więcej, publikacja Gonciarza niefortunnie zbiegła się w czasie z informacjami o tragicznych wydarzeniach w USA. W związku z przechodzącymi przez stany Kentucky, Arkansas, Tennessee, Missouri i Illinois tornadami, mieszkańcy proszeni byli o pozostanie w bezpiecznym schronieniu. W tym czasie pracownicy magazynu Amazon w Edwardsville w stanie Illinois mieli zostać zmuszeni do pozostania na stanowiskach pracy. Silny wiatr spowodował jednak zawalenie się dachu budynku magazynowego, przez co zginęło aż sześć osób pracujących w tym miejscu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na falę krytyki influencer zareagował dodając dopisek do swojej publikacji na Instagramie:

UWAGA: przyjmuję słowa krytyki za słuszne, ta akcja nie powinna była zostać opublikowana. Przepraszam. Więcej informacji wkrótce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Krzysztof Gonciarz (@kgonciarz)

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 

Kampania Zalando z udziałem Kasi Babis odbiła się szerokim echem w mediach. O tym, dlaczego korporacje angażują do swoich działań zaangażowanych influencerów i dlaczego polskie social media trzeba uporządkować, opowiada działacz społeczny i socjolog – Jan Śpiewak.

PS 2

Amazon stawia w swoich halach magazynowych „ZenBooths”. Kabiny mają wspomagać zdrowie psychiczne pracowników.