Barbara Krysztofczyk: PR to nie babka z piasku, która musi trzymać kształt foremki. Ten zawód wciąż ewoluuje (podcast)

Barbara Krysztofczyk: PR to nie babka z piasku, która musi trzymać kształt foremki. Ten zawód wciąż ewoluuje (podcast)
Barbara Krysztofczyk to ekspertka ds. wizerunku i PR, trenerka wystąpień publicznych w Krystal Point i była CEO agencji Synertime. Basia z PR-em jest związana od kilkunastu lat. W tym czasie pracowała dla korporacji, polityków, Szymona Hołowni czy Anny Lewandowskiej.
O autorze
1 min czytania 2022-01-10

Basia Krysztofczyk z PR-em związana jest od 2005 r. Już wtedy miała okazję współpracować m.in. Wizz Air Group, Nordea Bank czy Scandlines, a także organizować konferencje prasowe w Czechach. Teraz na swoim koncie ma współprace z politykami, korporacjami czy tak silnymi markami osobistymi, jak Szymon Hołownia czy Anna Lewandowska.

Jak wskazuje właścicielka Krystal Point – PR przez te kilkanaście lat znacząco się zmienił. Doszły zupełnie nowe obszary do zagospodarowania, takie jak chociażby social media. Mimo to PR nadal mocno związany jest ze światem tradycyjnych mediów i dziennikarzy. Choć te relacje nie zawsze układają się tak dobrze, jak obie strony by sobie tego życzyły. Damian Jemioło w rozmowie z Basią Krysztofczyk zapytał ją też, czy jeden z obecnie najatrakcyjniejszych sektorów marketingu – social media marketing – zawdzięcza swój początek PR-owi. Okazuje się jednak, że… niekoniecznie. 

– Mam wrażenie, że branża PR w Polsce przespała boom facebookowy. To była część tego tortu komunikacyjnego, który mogliśmy ukroić dla siebie. Natomiast zagarnęły to agencje interaktywne i marketingowe, które bardzo szybko zauważyły tu potencjał i wzięły to pod swoje skrzydła. Najczęściej osoby, które zajmują się social mediami to odnoga agencji interaktywnych – mówi Basia Krysztofczyk.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ekspertka ds. wizerunku i PR-u w najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast opowiada o tym, jakie zmiany zaszły w PR-ze, czy PR-owcy przeżywają kryzys tożsamości, czego nie lubią w dziennikarzach, a także jak współpracuje się z takimi postaciami jak Szymon Hołownia czy Anna Lewandowska.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: