W 2020 roku Uber Eats wyemitował trzy promocyjne spoty z udziałem Marka Hamilla i Patricka Stewarta. W reklamach zatytułowanych „Tonight I’ll Be Eating…” kilka razy pojawia się dźwięk dzwonka do drzwi – za każdym razem, gdy Uber dostarcza jedzenie bohaterom spotów. Na pozór nieszkodliwa reklama wzbudziła zamieszanie wśród właścicieli psów, którzy zauważyli, że powtarzający się dźwięk dzwonka mocno oddziałuje na czworonogi. Zwierzęta, słysząc kilka razy w ciągu minuty charakterystyczny odgłos, stawały się nadmiernie podekscytowane lub zdenerwowane.
Jedną z pierwszych osób, które zareagowały na reklamy Ubera, był Greg Wyshynski. Dziennikarz telewizji sportowej ESPN zwrócił się do firmy Uber na Twitterze, pisząc, że dźwięk dzwonka do drzwi w reklamie pojawia się niepotrzebnie. W kolejnych miesiącach sprawa nie ucichła, a opinię Wyshynskiego poparli kolejni zaniepokojeni właściciele psów, prosząc o wyeliminowanie charakterystycznego dźwięku z reklam.
Zobacz również
Hey @UberEats there is absolutely no reason to put a doorbell in your commercial with Luke and Jean-Luc. Sincerely, Dog Owners. — Greg Wyshynski (@wyshynski) September 22, 2020
Dara Khosrowshai, CEO firmy Uber, po ponad roku od premiery spotów odpowiedział na skargi internautów. W krótkim nagraniu przeprosił i zapewnił, że intencją firmy nie było stresowanie zwierząt i ich właścicieli.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Właściciel Ubera w krótkim filmie przedstawił również swojego psa – Lokiego. Imię zwierzaka to także kod zniżkowy na zakupy w aplikacji Uber Eats, dzięki któremu klienci mogą zakupić artykuły dla zwierząt z 10-dolarową zniżką. Dodatkowo firma przekazała 50 tys. dolarów na rzecz organizacji niosących pomoc zwierzakom, dołączając do „Betty White Challenge”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Uber wprowadził usługę Uber Pets, dzięki której można zamówić przejazd ze zwierzakiem. Przy okazji firma wsparła program Adopciaki.pl Fundacji Viva! na rzecz tymczasowych domów dla bezdomnych psów i kotów.
PS 2
Uber Eats zrealizował pierwszą w historii dostawę jedzenia w kosmos dla astronautów Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.