Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Google prezentuje Topics – interfejs, który zastąpi pliki cookies i umożliwi targetowanie według zainteresowań

Google prezentuje Topics – interfejs, który zastąpi pliki cookies i umożliwi targetowanie według zainteresowań
Google zrezygnowało z planów dotyczących wprowadzenia standardu FLoC. Zamiast tego firma tworzy Topics API bazujące na tematach, które w danym tygodniu wzbudzają największe zainteresowanie użytkownika.
O autorze
1 min czytania 2022-01-26

Zerwanie z third party cookies ma nastąpić już w przyszłym roku, zatem Alphabet Inc (Google) pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi personalizację wyświetlanych reklam bez konieczności udostępniania szczegółowych danych do zewnętrznego źródła.

Początkowo Google zapowiedziało, że nowym rozwiązaniem, które zastąpi ciasteczka, będzie FLoC (Federated Learning of Cohorts). Z jednej strony technologia miała zapewniać prywatność internautom, a z drugiej nie ograniczać firm w skutecznym targetowaniu reklam. Projekt nie spotkał się jednak z entuzjazmem wśród twórców innych przeglądarek, więc firma zapowiedziała wprowadzenie innej metody.

W ramach inicjatywy Privacy Sandbox powstaje zatem Google Topics. Dzięki nowemu rozwiązaniu informacje, które dotrą do reklamodawców, będą oparte o najbardziej atrakcyjne dla użytkownika treści, a nie „śmieciowe” informacje o odwiedzanych stronach. Co istotne, użytkownik będzie sam decydował, które tematy są dla niego najistotniejsze, wybierając przykładowo „fitness” czy „podróże”. Tematy są przechowywane tylko przez trzy tygodnie, a następnie usuwane i zastępowane nowymi – zgodnie z zainteresowaniami użytkownika.

– Gdy odwiedzasz witrynę uczestniczącą w programie, Topics API wybieraj tylko trzy tematy, po jednym z każdego z ostatnich trzech tygodni, do udostępnienia witrynie i jej partnerom reklamowym. Chrome umożliwia wyświetlanie tematów, usuwanie tych, których nie lubisz, lub całkowite wyłączenie tej funkcji – wyjaśnia Google.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firma zapewnia, że „tematy są starannie dobierane, aby wykluczyć wrażliwe kategorie, takie jak płeć czy rasa”. Dzięki udostępnianiu witryn z interesującymi dla użytkowników tematami, firmy internetowe mają możliwość dalszego wyświetlania trafnych reklam bez użycia ukrytych technik śledzenia takich jak fingerprinting.

Google zapowiada, że wersja próbna Topics API niedługo pojawi się w przeglądarkach Chrome, a ostateczny projekt odzwierciedlający działanie interfejsu zostanie stworzony na podstawie opinii użytkowników i informacji zebranych podczas fazy testowej. Tymczasem firma zaprezentowała przykładową ilustrację ułatwiającą porównanie plików cookie innych firm (po lewej) i Topics (po prawej).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. blog.google

PS
UNESCO zaprezentowało generator fałszywych plików cookies, aby zapewnić internautom większą prywatność w sieci.