Radosław Nawrocki (PayPo): Płatności odroczone zwiększają średnią wartość koszyka w e-commerce (podcast)

Radosław Nawrocki (PayPo): Płatności odroczone zwiększają średnią wartość koszyka w e-commerce (podcast)
Radosław Nawrocki to CEO PayPo, czyli fintechu zajmującego się płatnościami odroczonymi. Te – jak wskazuje raport „Płatności odroczone w Polsce 2021” mają pozytywny wpływ na zwiększenie sprzedaży i średniej wartości koszyka w e-commerce. Jak wygląda świat płatności odroczonych?
O autorze
1 min czytania 2022-01-31

PayPo to drugi co do kolejności podmiot w Polsce, który zaczął operować w modelu płatności odroczonych (określanych też niekiedy jako buy now, pay later). Pierwszym z nich był fiński startup Ferratum, który jednak zniknął z polskiego ekosystemu finansowego. Jednak PayPo czy ich konkurenci – radzą sobie znacznie lepiej. 

Jak wskazuje raport „Płatności odroczone w Polsce 2021” 79% e-commerców odnotowało wzrost wartości koszyka po wdrożeniu buy now, pay later. Co więcej – praktycznie 96% sklepów internetowych, które korzystają z tego modelu – wskazują jakieś pozytywne tego skutki. Według samego Radosława Nawrockiego – płatności odroczone praktycznie nie mają słabych stron dla konsumentów i e-commerców.

– Płatności odroczone łączą to co najlepsze ze świata płatności internetowych i kredytów. Mamy wygodę i szybkość, której oczekujemy od płacenia w internecie za zakupy, a jednocześnie mamy tę elastyczność i możliwość odroczenia spłaty, którą oferuje nam kredyt. W wielkim skrócie ta usługa nie ma słabych stron dla konsumenta. On może otrzymać towar w bardzo szybkim procesie, a po otrzymaniu towaru sprawdzić czy jest dobry rozmiar lub krój. Decydując się na pozostawienie tego produktu – spłaca nas po okresie 30 dni, może zwrócić towar lub rozłożyć tę płatność na raty – mówi Radosław Nawrocki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W najnowszym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z CEO PayPo o buy now, pay later, jego wpływie na świat e-commercu, rentowności tego biznesu i… czy ma on wpływ na zwiększanie zadłużania wśród konsumentów. 

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sprawdź też pozostałe odcinki NowyMarketing Podcast: