fot. kmkm.waw.pl
W Światowy Dzień Świadomości i Akceptacji Autyzmu, 2 kwietnia, w specjalnym autobusie kursującym po linii „A” będzie można spotkać osoby ze spektrum autyzmu. Akcja będzie nie tylko okazją do rozmowy, zadania pytań i poznania nowych osób – podczas podróży zostaną wyświetlone także specjalne edukacyjne filmy. W ten sposób inicjatorzy akcji chcą zwiększać świadomość na temat autyzmu, a także budować akceptację w społeczeństwie.
Zobacz również
Wydarzenie będzie dodatkową atrakcją dla miłośników komunikacji. Pojazd kursujący linią „A” to autobus miejski marki Solaris z żółtą tablicą rejestracyjną – charakterystyczną dla zbytków. Wydarzenie zostało zainicjowane przez entuzjastów komunikacji miejskiej należących do Klubu Asów przy Fundacji Aleklasa. W obchody Międzynarodowego Dnia Świadomości i Akceptacji Autyzmu włączył się Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej z Warszawy.
– To po prostu fajna okazja, by się poznać, porozmawiać i w miłym towarzystwie, pokonując piękną trasę ulicami Warszawy, świętować razem z osobami w spektrum autyzmu – powiedziała w rozmowie z tvn24.pl Izabela Hnidziuk-Machnica, dyrektorka zarządzająca Fundacji Aleklasa i mama 12-letniego Mateusza ze spektrum autyzmu.
Akcja zorganizowana we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego zyskała wsparcie Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej, która kładzie nacisk na szkolenie kierowców w zakresie obsługi pasażerów z niepełnosprawnościami. Podczas podróży na linii „A” będzie wyświetlany m.in. edukacyjny film pt. „Nie oceniaj. Każdy ma swoje K2”, który powstał przy udziale IGKM.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
– Widziałem podobne trasy między innymi w Krakowie i od dawna o czymś takim marzyłem w Warszawie. Cieszę się, że chłopcy przyszli z tym pomysłem. Razem możemy zadbać nie tylko o świadomość kierowców, ale i pasażerów – mówi Marcin Żabicki z Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Edukacyjna trasa rozpocznie się na ulicy Marszałkowskiej – autobus ze specjalnymi oznaczeniami ruszy z przystanku Centrum 02 w kierunku placu Bankowego. Każdy pasażer będzie mógł wsiąść i wysiąść na każdym przystanku, a całkowita trasa została zaplanowana na 35 minut.
PS
Świadomość na temat spektrum autyzmu rośnie, a wsparcie dla osób z ASD wyrażają różne sieci handlowe, wprowadzając tzw. Ciche Godziny. Muzyka i komunikaty głosowe są wyciszane w salonach Empik, w sklepach sieci Lidl, IKEA, Stokrotka, ALDI czy też w sklepach Galerii Plaza.
PS 2
Portal auteentyzm.pl oraz profil na Instagramie o tej samej nazwie to projekt czterech uczennic szkoły w Nowym Tomyślu, który powstał w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii”.