„Ciche Godziny” we wszystkich sklepach Stokrotki

„Ciche Godziny” we wszystkich sklepach Stokrotki
Stokrotka przyłącza się do ogólnopolskiej akcji „Ciche Godziny” zainicjowanej przez Fundację JiM. Z tej okazji w sklepach marki w wyznaczonych godzinach będzie wyłączona muzyka, a klienci ze spektrum autyzmu będą mieli pierwszeństwo w obsłudze przy kasach.
O autorze
1 min czytania 2020-11-02

Jak wynika z badań Światowej Organizacji Zdrowia autyzm występuje u jednej osoby na sto. Jednak muszą sobie z nim radzić także najbliżsi, dla których rutynowe obowiązki są wielkim wyzwaniem. Dla osób z autyzmem robienie zakupów w tłoku i hałasie to źródło stresu, nierzadko paniki czy fizycznego bólu. Dlatego we współpracy z Fundacją JiM sieć Stokrotka wprowadza „Ciche Godziny”.

Od najbliższej środy, 4 listopada w blisko 700 sklepach marki w całym kraju zostaną wdrożone udogodnienia dla osób ze spektrum autyzmu. W każdą środę w godzinach od 8 do 10 i w każdą sobotę w godzinach 17-19 zostanie wyłączona muzyka. W tym czasie osoby ze spektrum będą miały pierwszeństwo w obsłudze we wszystkich kasach.

– Dla nas, jako Fundacji JiM, niezwykle istotne jest, aby duże sieci handlowe, takie jak Stokrotka wprowadzały w swoich placówkach ułatwienia dla osób ze spektrum autyzmu. „Ciche Godziny” są ukłonem w stronę osób z ASD, dla których czynniki, takie jak hałas czy tłok sprawiają, że zwykłe wyjście do sklepu, w którym brak jest udogodnień technicznych, staje się wyjątkowo stresujące – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.

Akcja „Ciche Godziny” prowadzona będzie bezterminowo.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Sieć Lidl z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, wprowadziła ciche godziny we wszystkich swoich sklepach w Polsce. Inicjatywa została opracowana we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Godziny ciszy” w ubiegłym roku wprowadziło już wiele sieci, takich jak np. DecathlonAuchan oraz Carrefour.

PS3

W lipcu 2018 roku w Galerii Morena zainstalowano system znaczników „TOTUPOINT”, który wspomaga orientację przestrzenną i zwiększa poziom bezpieczeństwa osób niewidomych i niedowidzących. Owe działanie jest realizowane przez firmę Carrefour, która jest właścicielem galerii w Gdańsku.