Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Mateusz Borek reklamuje wódkę. Dziennikarz ponownie mierzy się z falą krytyki

Mateusz Borek reklamuje wódkę. Dziennikarz ponownie mierzy się z falą krytyki
Mateusz Borek postanowił zaangażować się w promocję wódki marki Wychowana w Luksusie. Działanie to ostro skrytykowała branża dziennikarska, a TVP, która współpracuje z Borkiem, przypomina o obowiązującym Kodeksie Etyki Dziennikarskiej.
O autorze
2 min czytania 2022-04-12

Komentator sportowy i dziennikarz związany z Telewizją Polską kolejny raz w ogniu krytyki. Niespełna miesiąc temu pisaliśmy o tym, że dziennikarz wystąpił w wulgarnym i seksistowskim spocie promującym federację Gromda, której był współwłaścicielem.

Kilka tygodni po odejściu z Gromdy Borek opublikował spot, w którym reklamuje wódkę Wychowana w Luksusie. Choć tym razem trwający ponad minutę film nie zawiera żadnych wulgaryzmów, a co więcej – nie słyszymy w nim nawet słowa „wódka”, mężczyzna kolejny raz budzi oburzenie, naruszając zasady etyki dziennikarskiej.

Na początku spotu Mateusz Borek zaznacza, że komunikat jest przeznaczony wyłącznie dla osób dorosłych, aby następnie zaprezentować dwa produkty marki Wychowana w Luksusie. Dziennikarz zachwala walory smakowe wódki oraz przekazuje informację o zniżce na zakupy w „specjalistycznych sklepach”.

Dziennikarze z ostrą krytyką

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mateusz Borek jest związany nie tylko z Kanałem Sportowym na YouTube, ale także współpracuje z Viaplay oraz TVP. Reklama wódki z udziałem dziennikarza, prezentera telewizyjnego i komentatora sportowego spotkała się z głosami krytyki w branży dziennikarskiej.

Coraz mniej dziennikarz, coraz bardziej sportowy influencer. Taka prawda, taki jego wybór – skomentował Łukasz Rogojsz z Gazeta.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dziennikarz sportowy, dziennikarz TVP, człowiek który jest dla wielu młodych ludzi autorytetem, postanowił dorobić, reklamując wódę!!! To wszystko w kraju, w którym nadużywanie alkoholu jest problemem społecznym, przyczyną dramatów wielu rodzin. O co tu chodzi!? – skrytykował na Twitterze Michał Janczura z TOK FM.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W sieci pojawiły się pytania, czy reklamowanie wódki w mediach społecznościowych przez dziennikarza Telewizji Polskiej jest w ogóle… zgodne z prawem. Szymon Jadczak z Wirtualnej Polski, przytoczył na Twitterze artykuł ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, pod którym znalazł się komentarz Mateusza Borka. Dziennikarz tłumaczył, że promowanie wódki to forma pomocy młodym przedsiębiorcom.


TVP przypomina o Kodeksie Etyki Dziennikarskiej

Głos w sprawie zabrała także Telewizja Polska, z którą od 2020 roku współpracuje Borek, udzielając komentarzy podczas rozgrywek sportowych oraz prowadząc studio ekspertów podczas transmisji meczów piłki nożnej.

Obowiązujący w Telewizji Polskiej kodeks mówi m.in. o tym, że „dziennikarzowi nie wolno występować w reklamie i zajmować się akwizycją reklam ani uczestniczyć w przedsięwzięciach promocyjnych i wypowiadać się w publikacjach promocyjnych z wyjątkiem akcji charytatywnych”.

Pomimo tego, że Telewizji Polskiej nie wiążą z panem Mateuszem Borkiem żadne stałe kontrakty, to jednak TVP stoi na stanowisku, że jak każdego dziennikarza obowiązuje go Kodeks Etyki Dziennikarskiej. Nawet freelancer dbający o swój dziennikarski status i obiektywizm powinien go przestrzegać – czytamy w komunikacie TVP skierowanym do portalu Wirtualnemedia.pl.