Meta postanowiła uruchomić fizyczny sklep, który będzie wprowadzeniem do metawersum i pomoże nieco „odczarować” tę koncepcję. Meta Store ma na celu uświadomienie ludziom, jakie możliwości dają nowoczesne produkty przeznaczone do eksplorowania wirtualnego świata.
Nie sprzedajemy metaverse w Meta Store, ale miejmy nadzieję, że ludzie wyjdą ze sklepu, wiedząc trochę więcej o tym, jak nasze produkty pomogą im się z nim połączyć – zachęca Martin Gilliard, szef Meta Store.
W sklepie Meta o powierzchni blisko 140 metrów kwadratowych klienci będą mogli odkryć działanie inteligentnych okularów Ray-Ban Stories, które pozwalają na robienie zdjęć i kręcenie wideo. W Meta Store będzie można też odwiedzić interaktywną ścianę wystawową Quest 2. Podczas prezentacji na dużym ekranie LED zostanie wyświetlony obraz, który powstaje w goglach użytkowników. Klienci otrzymają następnie 30-sekundowy klip, którym będą mogli się podzielić.
Odwiedzający będą mogli wziąć udział w interaktywnych prezentacjach rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji – m.in. Meta Portal, czyli „inteligentnych rozmów wideo dających ludziom poczucie więzi”. Po wejściu do środka odwiedzający będą mogli nawiązać rozmowę wideo ze sprzedawcą, aby w pełni poznać możliwości inteligentnej kamery i bawić się funkcjami takimi jak Story Time.
Pierwszy Meta Store zostanie otwarty 9 maja w Burlingame (Kalifornia) w pobliżu siedziby Reality Labs, gdzie firma buduje metaverse.
Kiedy ludzie poznają tę technologię, będą mogli ją lepiej docenić. Jeśli dobrze wykonaliśmy naszą pracę, ludzie powinni po wyjściu powiedzieć swoim znajomym: „Musisz iść sprawdzić Meta Store” – twierdzi Martin Gilliard.
Oprócz nowego sklepu stacjonarnego firma uruchomi również zakładkę Sklep na meta.com, co ułatwi kupowanie wszystkich produktów Mety w jednym miejscu online.
fot. about.fb.com
PS
Meta uruchomiła testy nowych narzędzi do monetyzacji działań w metaverse. Czy zarabianie w wirtualnej rzeczywistości będzie rentownym rozwiązaniem dla twórców internetowych?