Łącznie podczas trzech imprez – na festiwalu rocka gotyckiego Castle Party w Bolkowie, Festiwalu Słowian i Wikingów na wyspie Wolin oraz podczas Ostróda Reggae Festival – zebrano blisko 4 tony kubków i puszek.
W ramach akcji uczestnicy wakacyjnych imprez byli zachęcani do dbałości o czystość terenów zielonych i rekreacyjnych na co dzień oraz do segregacji opakowań. Sprzątnięte na miejscu imprez opakowania oddawali do specjalnie przeznaczonych do tego punktów – EKOstref, za co otrzymywali gadżety, m.in. ekolatarki czy słomiane maty, idealne do wypoczynku w plenerze. Wszystkie zebrane opakowania zostały przetworzone przez Organizację Odzysku KOBA.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Akcja „Daj śmieciom kosza” uświadamiała uczestnikom festiwali, jak duży wpływ ma każda osoba na utrzymanie dobrego stanu terenów zielonych, ich estetyki i zachęcała do wypracowania w sobie ekologicznych nawyków służących zarówno otoczeniu, jak i ludziom. Osoby bawiące się na festiwalach dowiadywały się między innymi o zagrożeniach, jakie niosą dla środowiska oraz dla zdrowia ludzkiego porzucone śmieci.
W EKOakcję zaangażowani byli pracownicy – wolontariusze Carlsberg Polska, którzy edukowali uczestników imprez w zakresie segregacji opakowań i recyklingu oraz zachęcali do odpowiedzialnego podejścia na co dzień wobec środowiska, zwracania uwagi na porzucone opakowania i do sprzątania ich po sobie, np. po grillach, piknikach czy innych plenerowych spotkaniach na łonie natury. Wolontariusze rozdali także kilka tysięcy bransoletek z napisem „Drink Responsibly”, propagując rozważną konsumpcję alkoholu.
W dniu zakończenia każdego z festiwali pracownicy-wolontariusze dodatkowo rozdawali kilka tysięcy naklejek z hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” przypominających o niewsiadaniu za kierownicę po spożyciu alkoholu. Środki wypracowane przez 50 pracowników – wolontariuszy zostaną przeznaczone na rzecz potrzebujących pracowników firmy i ich rodzin.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Poprzez tę inicjatywę zachęcamy do odpowiedzialnego zachowania wobec środowiska, segregowania i sprzątania po sobie zużytych opakowań, by zabawy odbywały się w rytmie eko. Cieszymy się, że również w tym roku akcja została przyjęta z dużym entuzjazmem. Mamy nadzieję, że zaszczepiliśmy w uczestnikach wakacyjnych imprez ekologiczne nawyki – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing