W związku z wojną w Ukrainie, Grupa LPP jeszcze w marcu bieżącego roku podjęła decyzję o wstrzymaniu działalności swojego sklepu internetowego i sklepów stacjonarnych na terenie Rosji.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Mając jednak na uwadze wciąż niepewną sytuację oraz brak możliwości przewidzenia losów konfliktu zbrojnego na wschodzie, podjęliśmy kierunkową decyzję o sprzedaży należących do Grupy LPP zarejestrowanych w Rosji spółek RE TRADING OOO oraz LLC Re Development – poinformowała spółka pod koniec kwietnia.
Po dokonaniu oceny ofert i rozmowach z potencjalnymi nabywcami, właściciel takich marek jak Reserved, Sinsay, Cropp, House i Mohito podjął decyzję o sprzedaży swojego biznesu w Rosji chińskiemu konsorcjum. Tym samym LPP całkowicie kończy działalność na rynku rosyjskim.
Grupa podkreśla jednak, że nowy właściciel nie zyskuje praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Po wybuchu wojny w Ukrainie, LPP odnotowało spadki w sprzedaży w granicach 20%. Producent został zmuszony do zamknięcia w sumie niemal 700 sklepów na terenie Ukrainy i Rosji. Dla porównania – w Polsce na początku 2022 roku działało 952 salonów Grupy LPP.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Sieć McDonald’s także podjęła decyzję o całkowitym wycofaniu się z Rosji po ponad 30 latach działania na tamtejszym rynku. Firma rozpoczęła proces sprzedaży swoich aktywów i aktualnie szuka lokalnego inwestora.