TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jakub Żulczyk szuka wafelków wycofanych ze sprzedaży. Producent odpowiada, że zadba o wenę pisarza

Jakub Żulczyk szuka wafelków wycofanych ze sprzedaży. Producent odpowiada, że zadba o wenę pisarza
Jakub Żulczyk poprosił fanów o pomoc w znalezieniu produktu, którego od jakiegoś czasu nie ma w sklepach. O chałwowych wafelkach zrobiło się głośno – wpis wreszcie dotarł do samej marki, która nie pozostawiła pytań pisarza bez odpowiedzi.
O autorze
2 min czytania 2022-05-27

Autor powieści „Ślepnąc od świateł” czy „Wzgórze psów”, który chętnie dzieli się na Facebooku różnymi spostrzeżeniami, tym razem postanowił wykorzystać media społecznościowe, aby prosić swoich czytelników o pomoc.

Słuchajcie, będzie z tego beka na pół internetu, ale pies to gonił, są rzeczy ważniejsze niż poważny wizerunek, poza tym jest to sprawa kluczowa dla mojej dalszej pracy pisarskiej, piszę o tym tutaj, bo już nie mogę tego wytrzymać, czy ktoś wie do diabła, dlaczego firma Jutrzenka wycofała chałwowy smak wafli Familijnych? Czy ktoś wie, gdzie może jeszcze można je nabyć? – czytamy we wpisie.

Żulczyk przyznał, że wafle Familijne o smaku chałwy to nieodzowny element jego pracy twórczej – dzięki wafelkom powstało kilka poczytnych dzieł.

To nie jest żadna współpraca ani krypto sponsoring, ale jeśli na rynek wrócą wafle chałwowe, dzięki którym napisałem cztery ostatnie powieści i pierdyliard scenariuszy, to w sumie jestem otwarty – podkreślił Żulczyk.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pisarz wyjaśnił również, że dotychczasowe próby skontaktowania się z producentem kończyły się fiaskiem, ponieważ oficjalna strona internetowa firmy nie działa, a ostatni post na Facebooku „jest z czasów, gdy Tusk był premierem”.

Wreszcie informacja o poszukiwaniu chałwowych wafelków dotarła do samego producenta. Okazuje się, że firma jest obecna w mediach społecznościowych, jednak profil nosi nazwę marki – Familijne, a nie przedsiębiorstwa Jutrzenka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nie spodziewaliśmy się, że nasze wafelki stanowią tak istotny element Pana pracy – jesteśmy zaszczyceni! – napisała marka Familijne.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod postem Żulczyka pojawiła się także odpowiedź przedstawicieli firmy, którzy zapewnili, że wena pisarza nie jest im obojętna.

To prawda, że nasze wafelki mają zdolność do znikania w niewyjaśnionych okolicznościach… Stawka jest jednak bardzo wysoka – na wagę kolejnych bestsellerów! Panie Jakubie, dla dobra ogółu – musimy pomóc. Mus nadal pisać, więc Mus je znaleźć! Błyskawicznie gromadzimy najlepszych ludzi… stay tuned – czytamy w kolejnym komentarzu.

W odpowiedzi na pytanie serwisu finanse.wp.pl, firma Jutrzenka poinformowała, że produkt został wycofany z oferty ze względu na mniejsze zainteresowanie konsumentów tym smakiem. Można jednak spodziewać się, że fani chałwowej przekąski niedługo doczekają się powrotu ulubionych słodyczy, a mała popularność wafelków niebawem wzrośnie. Jutrzenka nie wyklucza bowiem możliwości sprzedaży produktu przy okazji różnych akcji sezonowych i promocyjnych”. 

Szum wokół wafelków nie umknął uwadze jednej z księgarni internetowych. Akcja promocyjna pod hasłem Schrup książkę z rabatem umożliwia zakup powieści Jakuba Żulczyka ze zniżką do -10%. Wystarczy, że klienci Księgarni Gandalf przy zamówieniu użyją kodu Familijne. 

Finał poszukiwań

Odpowiedź od marki Familijne pojawiła się po około miesiącu od opublikowania wpisu przez Jakuba Żulczyka. Pisarz otrzymał spory zapas wafelków, o czym również poinformował w swoich mediach społecznościowych.

Okazuje się, że poszukiwanie ulubionych słodyczy przełożyło się na spore zainteresowanie marką w sieci. 

Od początku lipca zanotowaliśmy ponad 350 wzmianek o wafelkach Familijnych w internecie, z czego prawie 300 miało miejsce po publikacji pana Jakuba, w której poinformował fanów o dostawie sporego zapasu wafelków od producenta (15 lipca). Na dokładkę 88% dotychczasowego zasięgu odnotowaliśmy właśnie w terminie 15-20 lipca. Akcja dotarła do ponad 1,4 mln internautów – podaje Newspoint.

Dane: Newspoint na podstawie analizy mediów w lipcu.

[Aktualizacja 22.07.2022 r.]

Na facebookowym profilu marki w komentarzu pojawił się post konkursowy – należy podać tytuł filmu lub książki, zamieniając jedno słowo na „chałwa”. Najlepsze pomysły zostaną zilustrowane i zgarną zestaw Wafli Familijnych. Na zwycięzców czeka także książka autorstwa Jakuba Żulczyka z autografem pisarza.