Niemieccy klienci mogą korzystać z darmowego transportu do sklepów Lidl i Kaufland

Niemieccy klienci mogą korzystać z darmowego transportu do sklepów Lidl i Kaufland
Czy w dzisiejszych czasach mogą powrócić bezpłatne autobusy, które będą dowozić klientów do centrów handlowych i marketów? W Polsce to rozwiązanie nie jest już stosowane, ale okazuje się, że w dobie szalejącej inflacji, niemieckie sklepy rozszerzają tę usługę.
O autorze
1 min czytania 2022-07-29

Wielkopowierzchniowe sklepy i centra handlowe znajdujące się na obrzeżach nie są dziś zbyt dobrze skomunikowane – tak naprawdę wymaga się od klientów posiadania samochodu, którym mogliby dojechać do dalej zlokalizowanych punktów i przewieźć jednorazowo zapas zakupionych produktów. Co w przypadku, kiedy klient nie posiada swojego własnego środka transportu i nie jest w stanie dojechać do wybranego sklepu komunikacją publiczną?

Mniej więcej 10 lat temu rozwiązaniem tego problemu były darmowe autobusy (np. do Tesco lub Auchan), które kursowały po mieście zabierając ze sobą konsumentów i dowożąc ich do sklepów na obrzeżach. Po kilku latach sklepy zaczęły wycofywać bezpłatne linie – przyczyną prawdopodobnie był fakt, że coraz więcej osób stać było na własny samochód i coraz mniej osób korzystało z darmowego środka transportu.

Niemiecka Grupa Schwarz – właściciel sieci Lidl i Kaufland – powróciła do tego pomysłu już dwa lata temu, kiedy wprowadziła minibusy, które przywożą i odwożą klientów ze stałych przystanków bezpośrednio do pięciu sklepów w Hamburgu (przystanki usytuowane są bezpośrednio na parkingach Kaufland i Lidl). Okazuje się jednak, że w czasach szalejącej inflacji i drogiego paliwa, zapotrzebowanie na taki transport może być jeszcze większe, dlatego firma rozszerza usługę o 28 nowych placówek w Hamburgu. Dodatkowo 12 nowych sklepów ma zostać dołączonych w Hanowerze, co daje dziś łącznie aż 40 punktów sklepowych (4 – Kaufland, 36 – Lidl).

Transport klientów jest możliwy dzięki współpracy Grupy Schwarz z przewoźnikiem MOIA – klienci Kauflandu i Lidla mogą skorzystać z aplikacji MOIA, aby złożyć wniosek na podróż do wybranego sklepu i zarezerwować odpowiednią trasę. Grupa przyczynia się nie tylko do tego, że ułatwia klientom zakupy, ale także popularyzuje ideę transportu zbiorowego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy takie rozwiązanie powinno powrócić do Polski? Jeśli ceny paliwa dalej będą szły w górę, możemy się spodziewać podobnych pomysłów ze strony sklepów.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Produkowany w Chinach Elaris Finn to miejski samochód elektryczny, który pojawi się w ofercie sieci Lidl. Pojazd będzie można nabyć na własność lub wypożyczyć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się