Na początku sierpnia WhatsApp ogłosił wprowadzenie nowych funkcji prywatności. Odtąd użytkownicy mogą opuszczać grupy bez powiadamiania innych członków konwersacji, decydować, kto zobaczy ich status online, a także zapobiegać zrzutom ekranu w wiadomościach do jednorazowego wyświetlania.
Aby promować dodatkowe funkcje w komunikatorze, WhatsApp w serii tygodniowych aktywacji „przejął” również grę Roblox i usługę przesyłania strumieniowego na żywo Twitch, wprowadzając serię reklam oraz minigrę skoncentrowaną na prywatności w sieci.
Zobacz również
Ostatnim etapem globalnej kampanii #MessagePrivately jest widowiskowy billboard 3D w centrum Londynu.
Zarówno kampania internetowa, jak i działania OOH, przygotowane przez agencję BBDO San Francisco, miały również na celu przypomnienie odbiorcom o innych narzędziach WhatsApp, które chronią prywatność w komunikatorze – m.in. szyfrowanie wiadomości „end-to-end”, znikające wiadomości czy możliwość blokowania i zgłaszania niechcianych czatów.
We made this ad because we believe that everyone should understand the risks to their privacy when sending SMS messages, and know that they have other, more secure options. https://t.co/1PSIGnf2yC — WhatsApp (@WhatsApp) October 13, 2022
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po wprowadzeniu trzech nowych funkcji w WhatsApp, ta kampania pokazuje, w jaki sposób zapewniają one zazębiające się warstwy ochrony i dają użytkownikom pełną kontrolę nad poziomem prywatności, którego szukają – powiedziała Vivian Odior, globalna szefowa marki WhatsApp.
PS
Kampanie wykorzystujące billboardy 3D często stają się viralem w sieci. W ostatnich miesiącach spore zainteresowanie budził „wyskakujący” z ekranu potwór z uniwersum „Resident Evil” czy też Darth Vader spacerujący w centrum Nowego Jorku.
PS 2
Meta nawiązała współpracę z platformą e-commerce JioMart. Użytkownicy WhatsApp z Indii będą mogli dokonywać zakupów spożywczych bezpośrednio w aplikacji.