Jak co roku, na kanale Publicis Groupe pojawił się filmik z okazji nadchodzących Świąt z udziałem szefów agencji – Maurice’a Lévy’ego i Arthura Sadouna. Zamiast podsumowania sukcesów z ostatnich 12 miesięcy, w filmie „Useful Wishes” usłyszymy rozmowę na temat wirusa brodawczaka ludzkiego, znanego szerzej jako HPV.
Badania pokazują, że aż 80% aktywnych seksualnie dorosłych osób w pewnym momencie swojego życia zostaje zakażonych wirusem. Choć HPV przez wiele lat nie daje żadnych objawów, może prowadzić do rozwoju chorób nowotworowych zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Pomimo obecności wysoko skutecznej szczepionki, wirus co roku powoduje setki tysięcy przypadków zachorowań na raka, a świadomość na temat zagrożenia w wielu krajach wciąż pozostaje na bardzo niskim poziomie.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Wykorzystując zasięgi swoich filmów „Wishes”, agencja postanowiła zwiększyć świadomość odbiorców na temat wirusa oraz promować przyjmowanie szczepień.
Choć spot został utrzymany w żartobliwym tonie, porusza temat bardzo ważny społecznie i szczególnie bliski dyrektorowi generalnemu Publicis Groupe. Arthur Sadoun na początku roku usłyszał bowiem diagnozę raka, który był wywołany wirusem HPV.
– Maurice, 80% dorosłych ma tego wirusa, który może powodować raka. Takiego, jakiego miałem ja – słyszymy w spocie.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Rozmowę dwóch szefów przerywa Michael Douglas, który pojawia się w filmie, aby zachęcać odbiorców do szczepień, a tym samym „pomóc ochronić tak dużo ludzi, jak to możliwe”. Jego obecność nie jest tu przypadkowa. W 2010 roku Douglas ogłosił, że zmaga się z nowotworem wywołanym przez wirusa brodawczaka ludzkiego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Mówienie o tym jest jedynym sposobem na rozpowszechnienie informacji o znaczeniu szczepionki, która może uratować wiele istnień ludzkich – przekonuje aktor.
Film „Użyteczne życzenia” został stworzony przez Le Truc, we współpracy z Prodigious.
PS. Kampanie na temat profilaktyki raka
W Polsce wciąż powstaje niewiele akcji podnoszących świadomość na temat wirusa HPV. Nie brakuje jednak akcji zachęcających do profilaktyki raka piersi czy jąder. W specjalnym odcinku Marketingu Przegadanego przyglądamy się kampaniom profilaktyczno-edukacyjnym różnych marek.
PS2. Jeff Bridges o walce z chorobą
W kampanii „Up The Antibodies” zdobywca Oscara dzieli się swoją osobistą historią związaną z rakiem i koronawirusem oraz promuje jeden ze sposobów na podnoszenie odporności.