Dominacja e-handlu przez inteligentne maszyny to wizja na życzenie samych klientów ostatecznych. Servion Global Solutions zauważa, że do 2025 r. sztuczna inteligencja będzie zasilać 95% wszystkich interakcji z klientami. Jak odnaleźć się w świecie zdominowanym przez AI i umiejętnie wykorzystać personalizację?
Klienci chcą personalizacji
– Badania przeprowadzone dla raportu The Next Level of Personalization in Retail potwierdzają, że konsumenci chcą jednego: dostawać oferty pasujące do ich potrzeb. Okazuje się bowiem, że aż 40% spośród badanych osób, które otrzymały spersonalizowane propozycje zakupowe, przeznaczyło na zakupy więcej, niż planowało. AI to przyszłość, ale wcale nie odległa – najlepsze w swojej klasie biznesy e-commerce już teraz stosują personalizację, by uczynić zakupy łatwymi, szybkimi i intuicyjnymi dla użytkowników. Ich sukces opiera się na umiejętnym zbudowaniu możliwości personalizacji – celem liderów jest wykorzystanie technologii do personalizacji krytycznych punktów styku w sposób, który najlepiej przyniesie wartość dla klienta i sprzedawcy. Wdrażając tworzone aktualnie narzędzie, wykorzystujące sztuczną inteligencję do wsparcia e-commerce, chcemy umiejętnie pogrupować klientów, pamiętając, że nie są oni jedną dużą, tak samo zachowującą się, grupą. Ale nie możemy każdego klienta traktować indywidualnie – mówi Adam Wasilewski, architekt integracji w Fast White Cat, firmy, właśnie wdrażającej sztuczną inteligencję do projektów swoich klientów e-commerce – zatem musimy znaleźć odpowiednie kryteria przydziału do reprezentatywnych grup, szukać podobieństw między pojedynczymi klientami oraz cech, które ich różnicują. W ekipie Fast White Cat właśnie pracujemy nad szczególnym projektem, dofinansowanym przez NCBR, który w efekcie wpłynie na konwersję w e-sklepach naszych Partnerów biznesowych. Będziemy mogli dostarczać finalnemu konsumentowi bardziej przyjazny, dostosowany do jego zachowania w sklepie interfejs.
Zobacz również
Jeden sklep – wiele twarzy
W wyniku takich działań, ten sam sklep na pulpicie czy ekranie smartfona będzie zauważalnie różnił się w przypadku dwóch odrębnych konsumentów – wyszukiwarka może znajdować się w innym miejscu, ulubione filtry być wytłuszczone, a mniej wykorzystywane – ukryte. Dla kupującego AI to w tym przypadku same zalety – będzie mógł poruszać się po sklepie szybciej i nie marnować uwagi na elementy, którymi i tak nigdy by się nie zainteresował. Działania sztucznej inteligencji oparte na uczeniu maszynowym stosuje już dziś choćby eCommercowy gigant, jakim jest Amazon – uważa się, że przyczyniają się one do 35% wzrostu sprzedaży całkowitej. Mamy więc jasny cel: zaprzyjaźnić się z AI i sprzedawać inteligentnie.
Materiał powstał we współpracy z Fast White Cat
__________________________________________
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Jak w tych niepewnych czasach związanych z licznymi kryzysami gospodarczymi zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie i zadbać o to, aby konsumenci chcieli z Tobą zostać?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na to pytanie odpowiedź znajdziesz w niniejszej publikacji poświęconej polskiemu rynkowi e-commerce. Przybliży Ci ona m.in jakie są obecnie trendy w sprzedaży internetowej i na które z nich koniecznie warto zwrócić uwagę.