Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie

Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie
– Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców – na temat popularności MMA w Polsce i zainteresowania marek tym sportem rozmawiamy z Bartkiem Trońskim (wiceprezesem zarządu eBilet) i Dominikiem Durniatem (komentatorem KSW).
O autorze
3 min czytania 2023-06-02

Jak wygląda obecnie w Polsce popularność MMA i wydarzeń takich jak Gale KSW? Czy zauważyliście duży wzrost zainteresowania MMA w Polsce w ostatnich latach?

Bartek Troński: MMA od lat cieszy się w Polsce ogromną popularnością, o czym świadczy wypełniony po brzegi PGE Narodowy podczas gali KSW 39: Colosseum już w 2017 roku. Obecnie obsługujemy sprzedażowo, a także na miejscu, w dniu wydarzenia średnio 12 gal rocznie, podczas gdy w latach ubiegłych było to ok 4-5 wydarzeń. Wydarzenia, które są organizowane w największych halach nieustannie przyciągają tysiące fanów, którzy chcą obejrzeć na żywo zmagania takich legend jak Mamed Khalidov czy Mariusz Pudzianowski. Idealnym przykładem jest sold out XTB KSW 77 w Gliwicach na 2 miesiące przed galą!

A jak wygląda popularność MMA w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi, a także USA?

Dominik Durniat: Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie, o czym świadczy fakt, że już w sobotę na PGE Narodowym zasiądzie 50 tysięcy fanów tego sportu. W tym momencie poza galami w Czechach, w innych krajach nie odbywają się wydarzenia o takiej skali. W Stanach Zjednoczonych rządzi UFC i tam ich wydarzenia wypełniają hale po brzegi oraz tam, gdzie pojadą ze swoim produktem. Natomiast o mocy polskiego rynku świadczy fakt, że KSW jest liderem i wiceliderem w klasyfikacji wydarzeń MMA w historii Starego Kontynentu. W tę sobotę organizujemy XTB KSW Colosseum 2, drugą co do wielkości galę w historii Europy. Pierwszą, do tej pory rekordową, było poprzednie Colosseum z 2017 roku, również organizowane na PGE Narodowym.

Jakie są najpopularniejsze wydarzenia MMA w Polsce, które jako eBilet obsługujecie, poza KSW?

B.T.: Oprócz KSW od 2022 roku współpracujemy z Fame MMA. Do tej pory odpowiadaliśmy za optymalizację strategii sprzedaży i logistykę wejść do obiektów w sumie podczas pięciu gal, które odbywały się w Łodzi, Krakowie oraz w Gliwicach.

Kto jest głównym odbiorcą gal KSW i tego typu wydarzeń?

B.T.: Bilety na KSW kupują głównie mężczyźni (60% w 2023 roku), chociaż obserwujemy rosnący udział kobiet, który zwiększył się o 6% od 2019 roku. Jeśli chodzi o zainteresowanie wśród poszczególnych grup wiekowych, największą popularnością MMA cieszy się wśród osób w wieku 25-34+ i 18-24+ (dane eBilet).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie działania promocyjne podejmujecie w celu wsparcia sprzedaży biletów na wydarzenia związane z MMA, jak Gale KSW? Co stanowi obecnie największe wyzwanie w przypadku promocji i sprzedaży biletów na takie wydarzenia?

B.T.: Wspólnie z Federacją KSW staramy się popularyzować tę dyscyplinę. Organizatorzy coraz częściej przygotowują gale w nowych lokalizacjach i są to często mniejsze miejscowości. Widać mocny nacisk na promocję młodych zawodników. Jako eBilet stawiamy na budowanie podstaw tej dyscypliny. Współpracujemy ze Stowarzyszeniem MMA Polska, organizatorem Mistrzostw MMA w Warszawie. W 6. edycji tego największego turnieju amatorskiego w Polsce wzięło udział blisko 600 zawodników.

Jak tzw. freak fight wpłynęły na popularność całego MMA w Polsce i federacji takich jak KSW?

D.D.: Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców. Podobnie miało to miejsce, gdy w tej dyscyplinie zadebiutował Mariusz Pudzianowski. W Polsce w ostatnich latach widzimy boom na pojedynki freak fightowe, ale mam wrażenie, że on nieco słabnie. Natomiast w tym czasie KSW zwiększyło liczbę swoich wydarzeń z 6 do 12, a w ubiegłym roku wyprzedaliśmy 10 obiektów i jesteśmy w przededniu gali na 50 tysięcy fanów. Mogę zatem śmiało powiedzieć, że klasyczne MMA, to na wysokim poziomie, ma się bardzo dobrze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak oceniacie zainteresowanie marek światem MMA i partnerami takimi jak KSW?

D.D.: Patrząc na to, że partnerem KSW jest tak potężna globalna polska marka jak XTB, czołowy polski bukmacher Fortuna, największy serwis biletowy w kraju eBilet, ale także inne firmy jak Monster Energy czy Blachy Pruszyński, świadczy o tym zainteresowanie naszą marką, ale też samym MMA jest naprawdę duże.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejna Gala KSW – XTB KSW Colosseum 2 odbędzie się już w najbliższą sobotę na PGE Narodowym. Czego wyjątkowego możemy się po niej spodziewać?

D.D.: Liczymy, że będzie to wydarzenie, które tak samo jak pierwsze Colosseum, zapadnie w pamięci fanom zgromadzonym na PGE Narodowym, ale także widzom przed telewizorami. To wyjątkowa okazja, by wspólnie z 50 tysiącami fanów doświadczyć emocji związanych ze sportami walki na tak wysokim poziomie. Możemy spodziewać się starć, które aspirują do miana topowych, jeśli chodzi o jakość sportową, w Europie i na świecie. Oprócz tego zobaczymy to, co zawsze towarzyszy naszym galom, czyli widowisko i atrakcje na skalę światową, których nie da się zaznać nigdzie indziej.

 

O rozmówcach:

Bartek Troński
wiceprezes zarządu eBilet

 

 

Dominik Durniat
komentator KSW