TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie

Bartek Troński (eBilet) i Dominik Durniat (KSW): Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie
– Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców – na temat popularności MMA w Polsce i zainteresowania marek tym sportem rozmawiamy z Bartkiem Trońskim (wiceprezesem zarządu eBilet) i Dominikiem Durniatem (komentatorem KSW).
O autorze
3 min czytania 2023-06-02

Jak wygląda obecnie w Polsce popularność MMA i wydarzeń takich jak Gale KSW? Czy zauważyliście duży wzrost zainteresowania MMA w Polsce w ostatnich latach?

Bartek Troński: MMA od lat cieszy się w Polsce ogromną popularnością, o czym świadczy wypełniony po brzegi PGE Narodowy podczas gali KSW 39: Colosseum już w 2017 roku. Obecnie obsługujemy sprzedażowo, a także na miejscu, w dniu wydarzenia średnio 12 gal rocznie, podczas gdy w latach ubiegłych było to ok 4-5 wydarzeń. Wydarzenia, które są organizowane w największych halach nieustannie przyciągają tysiące fanów, którzy chcą obejrzeć na żywo zmagania takich legend jak Mamed Khalidov czy Mariusz Pudzianowski. Idealnym przykładem jest sold out XTB KSW 77 w Gliwicach na 2 miesiące przed galą!

A jak wygląda popularność MMA w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi, a także USA?

Dominik Durniat: Polska jest jednym z największych rynków MMA w Europie, o czym świadczy fakt, że już w sobotę na PGE Narodowym zasiądzie 50 tysięcy fanów tego sportu. W tym momencie poza galami w Czechach, w innych krajach nie odbywają się wydarzenia o takiej skali. W Stanach Zjednoczonych rządzi UFC i tam ich wydarzenia wypełniają hale po brzegi oraz tam, gdzie pojadą ze swoim produktem. Natomiast o mocy polskiego rynku świadczy fakt, że KSW jest liderem i wiceliderem w klasyfikacji wydarzeń MMA w historii Starego Kontynentu. W tę sobotę organizujemy XTB KSW Colosseum 2, drugą co do wielkości galę w historii Europy. Pierwszą, do tej pory rekordową, było poprzednie Colosseum z 2017 roku, również organizowane na PGE Narodowym.

Jakie są najpopularniejsze wydarzenia MMA w Polsce, które jako eBilet obsługujecie, poza KSW?

B.T.: Oprócz KSW od 2022 roku współpracujemy z Fame MMA. Do tej pory odpowiadaliśmy za optymalizację strategii sprzedaży i logistykę wejść do obiektów w sumie podczas pięciu gal, które odbywały się w Łodzi, Krakowie oraz w Gliwicach.

Kto jest głównym odbiorcą gal KSW i tego typu wydarzeń?

B.T.: Bilety na KSW kupują głównie mężczyźni (60% w 2023 roku), chociaż obserwujemy rosnący udział kobiet, który zwiększył się o 6% od 2019 roku. Jeśli chodzi o zainteresowanie wśród poszczególnych grup wiekowych, największą popularnością MMA cieszy się wśród osób w wieku 25-34+ i 18-24+ (dane eBilet).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie działania promocyjne podejmujecie w celu wsparcia sprzedaży biletów na wydarzenia związane z MMA, jak Gale KSW? Co stanowi obecnie największe wyzwanie w przypadku promocji i sprzedaży biletów na takie wydarzenia?

B.T.: Wspólnie z Federacją KSW staramy się popularyzować tę dyscyplinę. Organizatorzy coraz częściej przygotowują gale w nowych lokalizacjach i są to często mniejsze miejscowości. Widać mocny nacisk na promocję młodych zawodników. Jako eBilet stawiamy na budowanie podstaw tej dyscypliny. Współpracujemy ze Stowarzyszeniem MMA Polska, organizatorem Mistrzostw MMA w Warszawie. W 6. edycji tego największego turnieju amatorskiego w Polsce wzięło udział blisko 600 zawodników.

Jak tzw. freak fight wpłynęły na popularność całego MMA w Polsce i federacji takich jak KSW?

D.D.: Jesteśmy w momencie, kiedy MMA mocno wbija się w świadomość młodych odbiorców. Podobnie miało to miejsce, gdy w tej dyscyplinie zadebiutował Mariusz Pudzianowski. W Polsce w ostatnich latach widzimy boom na pojedynki freak fightowe, ale mam wrażenie, że on nieco słabnie. Natomiast w tym czasie KSW zwiększyło liczbę swoich wydarzeń z 6 do 12, a w ubiegłym roku wyprzedaliśmy 10 obiektów i jesteśmy w przededniu gali na 50 tysięcy fanów. Mogę zatem śmiało powiedzieć, że klasyczne MMA, to na wysokim poziomie, ma się bardzo dobrze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak oceniacie zainteresowanie marek światem MMA i partnerami takimi jak KSW?

D.D.: Patrząc na to, że partnerem KSW jest tak potężna globalna polska marka jak XTB, czołowy polski bukmacher Fortuna, największy serwis biletowy w kraju eBilet, ale także inne firmy jak Monster Energy czy Blachy Pruszyński, świadczy o tym zainteresowanie naszą marką, ale też samym MMA jest naprawdę duże.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejna Gala KSW – XTB KSW Colosseum 2 odbędzie się już w najbliższą sobotę na PGE Narodowym. Czego wyjątkowego możemy się po niej spodziewać?

D.D.: Liczymy, że będzie to wydarzenie, które tak samo jak pierwsze Colosseum, zapadnie w pamięci fanom zgromadzonym na PGE Narodowym, ale także widzom przed telewizorami. To wyjątkowa okazja, by wspólnie z 50 tysiącami fanów doświadczyć emocji związanych ze sportami walki na tak wysokim poziomie. Możemy spodziewać się starć, które aspirują do miana topowych, jeśli chodzi o jakość sportową, w Europie i na świecie. Oprócz tego zobaczymy to, co zawsze towarzyszy naszym galom, czyli widowisko i atrakcje na skalę światową, których nie da się zaznać nigdzie indziej.

 

O rozmówcach:

Bartek Troński
wiceprezes zarządu eBilet

 

 

Dominik Durniat
komentator KSW