Klienci Zalando nie przeczytają już żadnej opinii. Recenzje zostały zastąpione przez ankiety

Klienci Zalando nie przeczytają już żadnej opinii. Recenzje zostały zastąpione przez ankiety
Zarząd Zalando podjął decyzję o usunięciu wszystkich recenzji, które do tej pory znajdowały się na stronie internetowej. Opcja prawdopodobnie została wyłączona na stałe.
O autorze
1 min czytania 2023-09-12

Z serwisu Zalando od jakiegoś czasu zaczęły znikać recenzje oraz komentarze przy dostępnych w sklepie internetowym produktach. Użytkownicy początkowo podejrzewali, że strona uległa awarii lub jest w przebudowie, dlatego wystąpiły komplikacje. Okazało się, że to celowe działanie. 

Możliwość dodawania recenzji oraz komentarzy została wyłączona. W zamian za to uruchomiono krótkie ankiety, w których użytkownicy mogą zadecydować czy opis danego produktu pomógł im w dokonaniu zakupu. Wydaje się to być dość zaskakującą decyzją, w szczególności w momencie kiedy wymagania klientów wzrastają, a recenzje zakupowe odgrywają szczególnie ważną rolę w podejmowaniu wyborów.

Jak wyjaśnia Zalando, decyzja została podjęta na podstawie obserwacji, z których wynika, że jedynie 3 proc. klientów korzystało z opcji wystawienia recenzji. 

– Zdecydowana większość naszych produktów nie otrzymuje ani jednej recenzji. Dlatego zdecydowaliśmy się usunąć tę funkcję z naszego sklepu – poinformowało Zalando.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednocześnie podkreślono, że użytkownicy nadal mogą podzielić się swoją opinią za pośrednictwem profilu lub w momencie podawania powodu zwrotu zakupionego towaru.

Zalando a dyrektywa Omnibus

4 września br. Prezes UOKiK poinformował o postawieniu zarzutu naruszania zbiorowych interesów konsumentów kilku firmom, za co grozi kara do 10 procent obrotu. Taki zarzut usłyszało m.in. Zalando. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zgodnie z wejściem w życie dyrektywy Omnibus, wzrosło także ryzyko ukarania firm zajmujących się handlem internetowym, w kontekście umieszczania na stronach fałszywych opinii. Prawdopodobne jest, że Zalando chciało takiego ryzyka uniknąć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Zalando wprowadza rekomendacje rozmiarów oparte na wymiarach sylwetek klientów

Zalando jako pierwsza firma o takiej skali wprowadza funkcję pomiaru ciała, aby pomóc klientom w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru. Nowa funkcja pojawi się najpierw w trzech europejskich krajach.

PS2 Zalando wprowadza pierwszego asystenta mody opartego na technologii ChatGPT

Pierwsza wersja beta asystenta mody Zalando została udostępniona wybranej grupie klientów wiosną br.