Niku Banaie obecnie piastuje stanowisko Chief Innovation Officer w agencji Isobar. Swoją karierę w branży rozpoczął w 2001 roku, kiedy został pierwszym Dyrektorem od Innowacji w domu mediowym Carat. W 2003 roku został zaproszony do współtworzenia Naked Communications, gdzie bardzo szybko został najmłodszym partnerem zarządzającym w Wielkiej Brytanii. W 2008 dołączył do agencji Isobar. W trakcie swojej kariery otrzymał szereg wyróżnień za pracę dla takich marek, jak Google, Nokia, Orange, E4, Honda i Adidas.
Od 2001 roku zajmujesz się zawodowo „innowacyjnością”. Czym jest dla Ciebie innowacyjność? Czy Twoim zdaniem w jakiś sposób zmieniło się rozumienie tego terminu na przestrzeni tych wszystkich lat? Dziś wydaje się on być wszechobecny – wszystko jest „innowacyjne”.
Zobacz również
Tak, znaczenie tego terminu ewoluowało na przestrzeni ostatnich lat. Dla mnie innowacyjność to wymyślanie nowych sposobów wykonywania zadań oraz idei, które pomogą firmom w dokonywaniu pozytywnych zmian, popychających je naprzód. Innowacja to również patrzenie na rzeczy tak, jak nikt tego wcześniej nie robił. I wprowadzanie tych nowości do biznesu, aby uczynić go lepszym, efektywniejszym.
Gdybyś miał wymienić najważniejsze innowacje, które udało Ci się wprowadzić w życie, to co by to było?
Jest kilka rzeczy, z których jestem dumny. Do dobrze znanych należy akcja Nokia Singpost, która była jedną z najczęściej nagradzanych prac w branży reklamowej. Coś z czego jestem osobiście bardzo dumny, to stworzenie cyklu organizowanych na całym świecie hackathonów – zorganizowaliśmy je już w Bostonie, San Francisco i Londynie. Uczestniczący w nich designerzy i deweloperzy przez 36 godzin rozwijali projekty związane z określonym tematem. Ostatnia, londyńska edycja była poświęcona technologii NFC i była bardzo udana. Powstało wiele ciekawych projektów. Do jej wsparcia udało nam się zaangażować największe marki, m.in. O2, Samsunga, Google, ale także Adidasa.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
W swoim wystąpieniu na Forum IAB skupiłeś się na technologiach społecznościowych – jakie Twoim zdaniem trendy im towarzyszące będą odgrywały największą rolę w najbliższej przyszłości?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
So-lo-mo – social, localization, mobile. Ten termin jest już trochę oklepany, ale jestem przekonany, że połączenie geolokalizacji z elementami społecznościowymi zapakowane w urządzenia mobilne stanowi przyszłość. To zjawisko wywoła największą w ostatnich latach zmianę w tym, jak funkcjonują konsumenci i biznes, a tym samym wpłynie znacząco na marketing i rozwój marek.