Najczęściej popełniane błędy email marketingowe w branży kosmetycznej

E-mail Marketing

partnerem merytorycznym działu jest GetResponse

Najczęściej popełniane błędy email marketingowe w branży kosmetycznej

Z przeprowadzonego przez GetResponse badania działań email marketingowych w branży kosmetycznej wynika, że tylko niewielka liczba firm objętych badaniem wykorzystuje potencjał tego kanału komunikacji.

Większość z nich powinna gruntownie zmienić swoją strategię email marketingową i dopasować ją do oczekiwań odbiorców.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W dzisiejszym artykule zwrócę uwagę na najważniejsze elementy komunikacji email marketingowej, które zostały zaniedbane lub w ogóle nie są wykorzystywane przez marketerów z tej branży.

Zachęcę do dokładnego przyjrzenia się działaniom email marketingowym i wprowadzenia zmian, które zaangażują subskrybentów i sprawią, że email marketing zacznie generować większe zyski. 

1. Formularz zapisu

Podstawą skuteczności wszelkich działań email marketingowych jest solidna lista subskrybentów. Solidna czyli taka, na którą zapisuje się dużo osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą Twojej firmy.

Celem każdego email marketera jest stałe powiększanie listy - identyfikacja potencjalnych klientów i zachęcenie ich do subskrypcji. W tym celu niezbędny jest formularz zapisu, który można umieścić w miejscach odwiedzanych przez potencjalnych klientów.

Do dyspozycji masz wiele rodzajów formularzy: formularz zagnieżdżony, formularz typu lightbox, pop over, bar lub wykorzystujący mechanizm exit intent.

Bez względu na rodzaj, skuteczny formularz zapisu powinien:

  • być widoczny

Umieść formularz w widocznym miejscu. Twoim głównym zadaniem jest ułatwienie dokonania subskrypcji wszystkim zainteresowanym. Znajdź na niego odpowiednie miejsce i zadbaj o odpowiedni projekt graficzny, który dodatkowo przykuje uwagę osób odwiedzających stronę.

  • zachęcać do subskrypcji

Formularz powinien zawierać interesujący nagłówek oraz czytelne call to action, które zachęci użytkowników do zapisania się na newsletter. Opisz korzyści wynikające z subskrypcji (np. specjalne oferty tylko dla subskrybentów, informacje o zbliżających się promocjach, praktyczne porady dotyczące stosowania oferowanych przez firmę produktów). Projekt CTA powinien wyróżnić się na tle formularza, a treść zachęcać odbiorców do subskrypcji.

  • zbierać niezbędne informacje

Już na etapie subskrypcji możesz zebrać dane, które pozwolą na segmentację odbiorców i personalizację kierowanych do nich treści. Najprostszym przykładem jest pole wyboru pozwalające na określenie płci. Dzięki temu mężczyźni nie będą otrzymywali ofert kierowanych do kobiet i odwrotnie.

Pamiętaj - im krótszy formularz, tym więcej konwersji. Pytaj wyłącznie o informacje, które rzeczywiście zamierzasz wykorzystać. Długie formularze, wymagające podania informacji, które i tak nie zostaną właściwie wykorzystane w procesie komunikacji, to przysłowiowy strzał w kolano.

  • wymagać udzielenia zgody

Pola wymagające udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz przesyłanie materiałów marketingowych są prawnie wymagane i powinny znajdować się w formularzu subskrypcji. 


Formularz zapisu na stronie internetowej firmy Tołpa wymaga od subskrybenta wyłącznie niezbędnych informacji. Zawiera również pola prawnie wymaganych zgód. 

2. Wiadomość powitalna

Wiadomość powitalna to bez wątpienia jedna z najważniejszych wiadomości wysyłanych do subskrybentów To zapowiedź dalszej komunikacji email marketingowej – za jej pomocą masz możliwość wywarcia na odbiorcy dobrego wrażenia i zaangażowania go w rozmowę z marką.

Tymczasem na 110 przebadanych firm tylko 2 … tak, tak – tylko 2 … wysyłają do subskrybentów specjalnie przygotowaną wiadomość powitalną.

Zwróć uwagę na wiadomości wysyłane przez Twoją firmę. Jeżeli nowi subskrybenci nie otrzymują wiadomości, która wita ich na liście mailingowej, oferuje im coś wyjątkowego na początek i zachęca do dalszej subskrypcji – najwyższy czas taką przygotować.

Zwróć uwagę na poniższe przykłady wiadomości powitalnych. Zobacz w jaki sposób rozpoczynają komunikację z subskrybentami.


Fragment wiadomości powitalnej od L'Oreal Paris. Powitanie zapowiada starannie wyselekcjonowane treści dopasowane do odbiorcy w dalszej komunikacji.

Wiadomość powitalna od The Honest Company zawiera podziękowania od założycieli, informacje dotyczące wysyłanych w przyszłości treści, przyciski udostępnień w mediach społecznościowych, a nawet link do programu lojalnościowego.

Wiadomość powitalna jest szansą na pozytywne zaskoczenie odbiorcy i wywarcie na nim dobrego wrażenia. Wykorzystaj ją i przygotuj ciekawy projekt szablonu oraz treść oddającą osobowość Twojej firmy. Postaraj się już na samym początku stworzyć więź emocjonalną z subskrybentami. 

3. Personalizacja treści

Personalizacja – czyli dopasowanie treści wiadomości do preferencji odbiorcy – jest w branży kosmetycznej szczególnie istotna. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele produktów, które są ściśle dopasowane do typu urody oraz indywidualnego stylu konsumenta. Każdy subskrybent dokonuje wyborów, które pozwalają mu na podkreślenie urody w unikalny sposób.

Jeżeli Twoja firma posiada w ofercie szeroki asortyment artykułów, powinieneś dotrzeć z odpowiednia ofertą do odpowiednich odbiorców. W przeciwnym wypadku Twoje wiadomości dla większości subskrybentów nie będą angażujące i nie przyniosą oczekiwanego zwrotu z inwestycji.

W jaki sposób dowiedzieć się, które produkty są interesujące dla konkretnych osób?

Z pomocą przychodzi centrum preferencji – miejsce, w którym subskrybenci mogą samodzielnie zadeklarować treści, którymi są zainteresowani. Niektóre firmy Tworzą rozbudowane centra preferencji, w których odbiorcy mogą również wybrać częstotliwość otrzymywania wiadomości oraz inne elementy, które wpływają na doświadczenie subskrybenta.


Fragment wiadomości powitalnej od L'Oreal Paris. Firma na samym początku komunikacji zwraca uwagę na konieczność dopasowania treści do oczekiwań odbiorcy. Wiadomość zawiera link kierujący do rozbudowanego centrum preferencji.


Centrum preferencji L'Oreal Paris. Spośród podanych opcji odbiorca może szybko wybrać swój typ urody, określić swój ulubiony styl oraz wybrać tematykę, która go najbardziej interesuje. 

Warunek skuteczności kanału email marketingowego

Email marketing może być niezwykle wartościowym elementem strategii marketingowej. Może służyć promocji marki, angażować odbiorców oraz generować sprzedaż. Jednak warunkiem zapewnienia skuteczności działań jest staranne zaprojektowanie strategii komunikacji i przygotowanie wiadomości, które są wartościowe dla odbiorców.

Przyjrzyj się swoim działaniom email marketingowym i zastanów się czy wykorzystujesz wszystkie możliwości, jakie daje współczesny email marketing. 

Stan email marketingu w branży kosmetycznej

Jeżeli zajmujesz się email marketingiem w branży kosmetycznej lub jesteś zainteresowany wynikami badania przeprowadzonym przez GetResponse, kliknij w link i bezpłatnie pobierz nasz poradnik.


Ireneusz Klimczak
Ekspert ds. Content Marketingu

Każdego dnia zajmuje się przygotowaniem wartościowych i angażujących treści we wszystkich punktach kontaktu z klientem. Znajdź go na Twitterze - @irekklimczak zawsze chętnie rozmawia na temat skutecznych strategii email marketingowych.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij