Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 6): adidas

Marka w social media 2010-2015-2020 (cz. 6): adidas

Na temat obecności marek w social media, działań w nich prowadzonych, a także możliwościach, jakie dają oraz trendów w nich panujących wypowiedzi udzieliło nam kilkadziesiąt marek.Tym razem na nasze pytania odpowiedział Piotr Szeleszczuk, Brand Activation Manager, adidas Poland Sp. z o.o.

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu "Social Media 2010-2015-2010" Pobierz za darmo >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W jakich serwisach społecznościowych jest obecna Państwa marka? Jakie działania są tam prowadzone?

Facebook, Twitter, Instagram - profile lokalne (mix globalnego kontentu z lokalnym).

Na stałe współpracujemy z influencerami z kategorii fashion (m.in. Maffashion, Piotr Kędzierski, Margaret, Diox itp.) oraz running (Julita Kotecka, Warszawski Biegacz) i fitness (Ewa Chodakowska).

Jakie efekty są dla Państwa najważniejsze w działaniach w social media?

Social media są przede wszystkim kanałem działań wizerunkowych i informacyjnych. Dbamy jednak o to, aby tam, gdzie jest to kontekstowo odpowiednie pojawiało się również przekierowanie do e-commerce.

Nie traktujemy social media jako kanału obsługi klienta ze względu na charakter działalności biznesowej oparty na sprzedaży hurtowej.

Jakie były dotychczas najważniejsze wydarzenia związane z obecnością Państwa marki w social media?

Kampania “all in or nothing” przy okazji piłkarskich Mistrzostw Świata 2014 - lokalizowany real time content prosto z MŚ - pierwszy case z Polski wyróżniony przez Twittera i umieszczony na ich stronie jako best case.

adidas jako jedna z dwóch pierwszych marek w CEE zaproszonych przez Facebooka do korzystania z narzędzi reklamowych na Instagramie.

Jakie trendy/nowe możliwości związane z mediami społecznościowymi wydają się Państwu obecnie najciekawsze?

  • Większe wykorzystanie moving content (video, gify) kosztem statycznych kreacji.
  • Przygotowywanie kampanii wyłącznie pod media społecznościowe.
  • Uproszczenie consumer journey (od kreacji do e-commerce).

Jakie wyzwania związane z social media uważają Państwo obecnie za najważniejsze?

Maksymalne wykorzystanie potencjału medium poprzez dostarczenie dedykowanego pod to medium kontentu. Nie ma miejsca na myślenie “zrobimy jedną kopie digital i będziemy wycinać”.

Budowanie społeczności i ich moderacja.

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspirację nt. mediów społecznościowych?

  • Z obserwacji tego, co dzieje się na wiodących rynkach (media, społeczności).
  • Ze szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych.

Kto odpowiada za działania związane z obecnością Państwa marki w social media?

  • Piotr Szeleszczuk, Brand Activation Manager (+ zespół).
  • Tailor Made PR (przygotowanie kontentu, prowadzenie profili, moderacja, wsparcie przy planowaniu kampanii).
  • Carat Polska i Isobar (planowanie i zakup mediów).

Jaki budżet przeznaczany jest na działania w social media?

Budżet social media stanowi znaczącą część wydatków kampanijnych krótkoterminowych i najważniejszą część w wypadku długofalowych działań marketingowych.

-

Tekst pochodzi z nowego e-booka Nowego Marketingu "Social Media 2010-2015-2010" Pobierz za darmo plik PDF > lub obejrzyj raport na SlideShare!

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij