HoliTweet, czyli agencje składają świąteczne życzenia

HoliTweet, czyli agencje składają świąteczne życzenia
Koniec roku to czas podziękowania klientom za współpracę oraz życzeń świątecznych i noworocznych. Zobaczmy, jak robią to agencje reklamowe, marketingowe i interaktywne.
O autorze
3 min czytania 2012-12-20

Amerykańska agencja Bravo Creative przygotowała świąteczną kampanię na Twitterze. Na początku grudnia powstała platforma holitweet.com ze stworzonymi przez specjalizującego się w twitterowej grafice (@tw1tt3rart) artystę Matthew Haggetta, szablonami świątecznych życzeń.

Statystyki pierwszych 72 godzin akcji to: 1058 unikalnych odwiedzin strony, 403 nowych śledzących konto agencji na Twitterze, 325 retweety i ponad 1,7 mln reakcji.

Agencja Deepblue Networks, by podziękować klientom i współpracownikom za wspaniały rok, przygotowała specjalną stronę mobilną, dzięki podłączeniu do której smartfona można używać jako klawiatury do tworzenia własnej melodii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warto zwrócić uwagę, jakie niespodzianki czekają na osoby próbujące przewinąć lub cofnąć wideożyczenia składane przez CEO agencji Publicis, Maurice Lévy:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Agencja Burson-Marsteller walczy z kryzysem wizerunkowym, który dotknął Świętego Mikołaja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co słychać w Polsce?

W tym roku TNS zaprezentował wyniki przedświątecznych sondaży w formie interaktywnej

Agencja Golden Submarine jak co roku tradycyjnie poszperała trochę w sieci i i wyłowiła najlepsze filmy całego 2012 roku. Wystarczy zarzucić wędkę, by zobaczyć, co kryje ocean interakcji

Aegis Media, grupa mediowa, w której skład wchodzą m.in. dom mediowy Carat Polska i agencja komunikacji Hypermedia Isobar przygotowała aplikację “Snowflake Wishes – płatek śniegu tak wyjątkowy, jak Ty”, dzięki której można zobaczyć swój płatek lub wysłać specjalne życzenia bliskim. “Snowflake Wishes” to kolejny projekt agencji po “Dotknij Dźwięku”, który eksploruje możliwości druku 3D.

Każda kartka świąteczna przesłana przez agencję John Pitcher umożliwia zapalenie lampki na choince – jedna zapalona lampka to trzy posiłki dla dzieci w ramach akcji Polski Czerwony Krzyż (PCK). 

 

Agencja Jamel Interactive przygotowała aplikację, w której każdy będzie mógł nakarmić przylatujące do jej biurowego karmnika ptaszki. Wystarczy polubić fan page agencji, aby skonstruowany przez agencję automat wysypał ziarno m.in. dla sikorek, kowalików i dzięciołów. 

 


“Wielką walkę na śnieżki” przygotowała agencja Netizens Peppermint. Wystarczy wejść na stronę interaktywnej Kartki Świątecznej 2012, by sterować działkiem, wymierzyć i z każdego miejsca na ziemi oddawać strzały kulkami w „specjalne elementy wystroju wnętrz” lub pracowników katowickiej agencji. Najwięcej punktów można otrzymać za trafienie prezesa agencji Witolda Kempy. Śnieżkowa batalia nie jest jednostronna – pracownicy Netizensa mogą trafiać w wirtualnego miotacza śnieżek rzucając w kamerę transmitującą obraz z agencji. Na stronie znajduje się licznik (netizens vs reszta świata).

faceADDICTED z okazji Świąt zaprasza na wirtualną wycieczkę po biegunie:

Na te Święta, zamiast kartki, grę w formie aplikacji webowej, aplikacji na Facebooka oraz aplikacji mobilnej dla systemu Android przygotowało Yoho. Podczas, gdy cała załoga firmy świętuje, kot Józek zostaje i pilnuje biura. Co wtedy wyprawia? Tego można się dowiedzieć z gry Yoho Alone. Celem gry jest strącenie z choinki wszystkich bombek i nie być przyłapanym przez nikogo.

 

Agencja AtomClick po raz kolejny wypuściła z okazji Świąt grę z elfem Edem w roli głównej. Tym razem klimat jest nieco mroczniejszy, zadania ciut trudniejsze, ale za to z większą liczbą podpowiedzi. Gry dostępna jest na stronie www.edxmas.pl i na platformach mobilnych: Google Play oraz App Store.

 

Kartkę z pierwszym Webstarem zrealizowała agencja Wide Open:

 

Prezentową choinkę stworzyła agencja Socializer:

 

Magiczne świąteczne życzenia przesłała także agencja K2


Lemon Sky wymyśliło nakręcone życzenia:

 

ARBOinteractive prezentuje alternatywną historię kartki świątecznej:

 

Agencja Joy Intermedia stworzyła świąteczną grę, w której każdy może wcielić się w rolę Świętego Mikołaja i pomóc dostarczyć prezenty pod właściwe adresy:

Millward Brown SMG/KRC zamknął życzenia w szklanej kuli i zachęca do ich odszukania:

Życzenia śpiewająco przekazała także agencja Semahead:

 

W świątecznych przygotowaniach chętnie pomogą także elfy z ZenithOpitimedia Group:

Prezenty i życzenia przygotowała także AdStone:

 

Zespół 4People przygotował na Święta choinkę do samodzielnego montażu:


The Digitals zapowiada natomiast, że Świąt nie będzie:

i radzi, by w Święta wylogować się z Facebooka:

Artegence składa życzenia z Porto:

W imieniu wszystkich 92 pracowników Grey Group przemawia Bogusław Linda:

Digital One z Łodzi pokazuje jak ułoży swoje Święta:

Lubię to – Social Media Agency stworzyła tańczącą i śpiewającą kartkę świąteczną, w której w role skrzatów wcielili się jej dyrektorzy – Yuri, Paweł i dwaj Macieje.

Przepis na świąteczny post nakręciło Zjednoczenie:

Wirtualną kartkę video dla wszystkich spragnionych bardzo wesołych Świąt przygotowały Społeczności.pl:

Wyciągając prezenty spod choinki warto pamiętać, że Święty Mikołaj nie zdołałby ich dostarczyć na czas, gdyby nie renifery zaprzęgowe zrekrutowanie przez agencję zatrudnienia ATERIMA (case study akcji)

 

a wszystkich gości przyjmować z tradycyjną polską gościnnością – tak jak to zrobiła firma PayLane ze swoją konkurencją ;)).

Poniżej galeria kartek z życzeniami, jakie otrzymaliśmy: