Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Włodek Markowicz (Twórca Roku 2015): Wrzucam to, co siedzi we mnie

Włodek Markowicz (Twórca Roku 2015): Wrzucam to, co siedzi we mnie
O Gali Twórców 2015, vlogowaniu, blogerach i vlogerach rozmawiamy z Włodkiem Markowiczem - twórcą autorskiego kanału na YouTube Włodek Markowicz oraz oraz zdobywcą trzech statuetek w tegorocznym konkursie Blog Roku 2015.
O autorze
3 min czytania 2016-03-30

Jak to się wszystko zaczęło? Dlaczego zacząłeś tworzyć w sieci?

Zacząłem tworzyć, kiedy zobaczyłem, że w internecie można zrobić swój program. Na własnych zasadach, bez pytania kogokolwiek o zgodę. Od dziecka lubiłem występować na scenie, więc stwierdziłem, że występowanie przed kamerą może być ciekawą ewolucją. W 2008 roku zrobiłem mój pierwszy program, razem z Pawłem Nowakiem o nazwie Apple Blog TV. Jako typowi fanboje Apple komentowaliśmy bieżące wydarzenia i wrzucaliśmy to do sieci. Dwa lata później poprosiłem rodziców o cztery tysiące pożyczki na rozkręcenie następnych formatów, a w kolejnym roku wystartowaliśmy z Karolem z Lekko Stronniczym.

Podczas tegorocznej Gali Twórców 2015 wychodziłeś na scenę aż trzy razy. Byłeś zaskoczony taką liczbą wyróżnień?

Oczywiście. Liczyłem na nagrodę w mojej kategorii (vlog), jak każdy nominowany, ale nie spodziewałem się tych dwóch kolejnych.

Jak oceniasz tegoroczną Galę i przyznane na niej nagrody? Kibicowałeś komuś szczególnie?

Kibicowałem i wciąż kibicuje Marcinowi Łukańskiemu z kanału Na Gałęzi. Poznaliśmy się dopiero na Gali, mimo że jego kanał śledzę od dawna. Warto też pogratulować zarówno wszystkim nominowanym, jak i tym, którzy nie dostali nominacji, a wg wielu na nią zasługiwali. Na scenie internetowej pojawia się coraz więcej twórców, więc może więcej konkursów tego typu?

Na swoim kanale poruszasz bardzo wiele tematów, od ulubionego serialu po łączenie kropek 😉 Jak chciałbyś, żeby użytkownicy myśleli o Twoim kanale? Do kogo kierujesz swój przekaz?

Do wszystkich. Do kogokolwiek, kto chce słuchać. Nie mam w głowie swojej grupy targetowej. Wrzucam to, co siedzi we mnie. Jako, że człowiek rzadko utrzymuje jeden nastrój przez dłuższy czas, to właśnie skutkuje to tym, że raz może to być u mnie materiał filozoficzny, a raz zupełnie rozrywkowy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Masz jakieś plany na rozwój kanału? Chcesz coś zmienić?

Skupiam się teraz mocno na promocji książki, a poza tym to coraz bardziej zaczyna mnie interesować tematyka społeczna. Nie potrafię na razie robić materiałów, które byłyby dla mnie „zapchajdziurą”. Z szacunku do widza.

Co myślisz o polskiej blogosferze i vlogosferze? Możesz podać jakieś blogi, które uważasz za godne polecenia?

Michał Szafrański z bloga jakoszczedzacpieniadze.pl. Konrad Kruczkowski z haloziemia.pl. Grupa Filmowa Darwin na YouTube i na pewno jeszcze kilka, których nie potrafię teraz wyciągnąć z głowy. Jestem pewien, że jest naprawdę sporo dobrych treści w internecie i nie wszystkie trafiają do mainstreamu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakieś porady dla początkujących blogerów i vlogerów

Zastanowić się, co można dać światu od siebie, czego nie można znaleźć gdzieś indziej. Nawet jeśli wydaje się to na początku bardzo dziwne, straszne i nie do przeskoczenia. Zwracać uwagę nie tylko na treść, ale i na formę, bo mimo wszystkich kampanii społecznych, w dalszym ciągu oceniamy po okładce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy uważasz, że tradycyjne blogi powinny się czuć zagrożone przez rozwój vlogosfery?

To dwa odmienne formaty. Nie uważam, że blogi powinny czuć się zagrożone przez rozwój vlogosfery, tak samo jak prasa przeżyła rozwój telewizji. Jeden lubi czytać, drugi woli oglądać.

Vlogosfera za 5 lat – jak sądzisz, jakich zmian możemy się spodziewać?

Zarówno profesjonalizację jak i tabloizację. Z jednej strony odpływ sezonowców i powolne, mozolne wyrastanie profesjonalnych treści. W tym samym czasie rozwój mało ambitnych filmików, które gwarantują wyświetlenia. Jedno i drugie zawsze znajdzie swoich odbiorców.

Media tradycyjne a blogosfera – jak oceniasz tutaj układ sił?

Paradoks. Blogosfera ma ogromną trudność, aby zaistnieć jako rzetelne i wiarygodne medium. Z drugiej strony, dziennikarze i media wielkich korporacji mają to samo! Mają ogromną trudność, aby zaistnieć jako rzetelne i wiarygodne medium. Walutą, zarówno dla jednych, jak i dla drugich, staje się zaufanie. Żyjemy w czasach, gdzie wszystko mamy w zasięgu ręki, ale potrzebujemy teraz kogoś, kto będzie w stanie nam cały ten chaos poukładać w jakąś logiczną całość i zaprezentować ją bez naginania faktów pod swoją historyjkę.

Dzięki za rozmowę!

 

Włodek Markowicz 
Jeden z pierwszych polskich producentów wideo w Internecie, współtwórca popularnego vloga Lekko Stronniczy. W wielu kampaniach reklamowych współpracował z firmami, takimi jak Nokia, Microsoft, PZU, Orange, Wedel, Heineken, Skoda, Lidl, MSI, Tyskie. Od roku prowadzi autorski kanał na YouTube (200 tys. subskrypcji). Dwukrotny laureat nagrody Grand Video Awards 2015 magazynu Press oraz zdobywca trzech statuetek w prestiżowym konkursie Blog Roku 2015. Autor książki „Kropki”, premiera w maju 2016.