Ich zadaniem będzie przygotowanie pracy graficznej nawiązującej do motywu oryginalności. Poza nagrodami pieniężnymi za stworzenie najciekawszych grafik, praca zwycięzcy zawiśnie na honorowym miejscu największego w tej części Europy sklepu adidas Warszawa. Konkurs objęły patronatem najważniejsze uczelnie artystyczne w Warszawie, a wśród jury zasiądą cenieni graficy i ilustratorzy.
Konkurs ADIDAS ART CONTEST to szansa dla młodych artystów, aby stać się częścią adidas ORIGINALS CLUB – społeczności artystów z różnych kultur i krajów, którzy wraz z marką adidas celebrują istnienie wolnego ducha w myśleniu i wyrażaniu siebie poprzez modę. W tym celu sięgają po rozmaite motywy, charakterystyczne dla popkultury trzech dekad – lat 80’, 90’ i 00’ i w twórczy sposób przetwarzają je i reinterpretują, nadając im nowe znaczenie w ramach popularnego trendu NEW NOSTALGY.
Zobacz również
Podobne wyzwanie czeka polskich artystów w ramach konkursu ADIDAS ART CONTEST. Ich zadaniem będzie stworzenie grafiki będącej osobistą interpretacją tego, co oznacza bycie oryginalnym w stylu i charakterze wybranej dekady, do której nawiązują twórcy w ramach CLUB ORIGINALS. W pracy konkursowej, wykonanej dowolną techniką grafiki komputerowej, musi pojawić się także najnowszy model butów adidas Rivarly, którego zdjęcie dostępne jest na stronie internetowej konkursu.
Konkurs został objęty patronatem przez ASP w Warszawie, Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych (PJATK) i Wyższą Szkołę Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie (WIT) oraz Radio Kampus. Prace uczestników oceniane będą przez doświadczonych grafików i wykładowców, takich jak Mateusz Machalski, Olga Wroniewicz i Mateusz Suda, którzy od lat dzielą się swoją wiedzą z aspirującymi artystami. W jury zasiądzie także jeden z przedstawicieli marki adidas.
Na trzech najlepszych twórców czekają nagrody pieniężne w wysokości 5 000 zł, 2 000 zł i 1 000 zł brutto oraz produkty adidas. Co więcej, zwycięska praca zostanie umieszczona na całej powierzchni ściany w największym w tej części Europy sklepie adidas Warszawa, znajdującym się przy ul. Marszałkowskiej 104/122. Wielkoformatowy wydruk grafiki, który zawiśnie w centralnym miejscu sklepu, zapewni twórcy ponad 8 tys. odbiorców tygodniowo. Każdy z artystów może liczyć także na promocję swojej twórczości na stronie internetowej konkursu oraz uczelni patronujących konkursowi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Każdy z uczestników konkursu musi mieć ukończone 16 lat i może złożyć nieograniczoną liczbę prac konkursowych, wykonanych w dowolnej technice grafiki komputerowej. Aby wziąć udział w konkursie należy w okresie od 17.04.2023 roku do 14.05.2023 roku wejść na stronę internetową ADIDAS ART CONTEST i dokonać zgłoszenia poprzez wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego z pracą konkursową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat konkursu ADIDAS ART CONTEST oraz niezbędne pliki wraz z regulaminem znaleźć można na stronie: www.adidasartcontest.pl.
PS adidas nie chciał dopuścić do rejestracji znaku towarowego Black Lives Matter
Marka adidas złożyła wniosek przeciwny do amerykańskiego urzędu ds. znaków towarowych w związku z rejestracją znaku Black Lives Matter. adidas stwierdził, że paski od BLM są zbyt podobne do charakterystycznego trójkąta. Ostatecznie wniosek został wycofany przez firmę.