Podczas tegorocznej konferencji Content Marketing World 2018 w Cleveland zostały zaprezentowane najnowsze badania przeprowadzone przez amerykański Agency Management Institute, poświęcone zagadnieniu outsourcowania usług marketingowych od zewnętrznych agencji. Instytut zbadał łącznie 500 firm. Respondentami byli właściciele oraz prezesi, dyrektorzy i wicedyrektorzy marketingu, a także dyrektorzy finansowi.
Wyniki obszernego badania pokazały, że kompetencje związane z opracowaniem strategii komunikacji nie są kluczowe dla firm zlecających usługi komunikacji marketingowej, a coraz więcej firm oczekuje raczej sprawnej egzekucji zgodnej z przyjętym planem działań. Zamiast strategicznych insightów warto pokazać świeże pomysły i zrozumienie grupy docelowej, co będzie bardziej atrakcyjnym sposobem mówienia o strategii.
Zobacz również
– Wyniki badania Agency Management Institute obalają wiele mitów, popularnych również na polskim rynku. Jednym z nich jest przekonanie, że mali klienci zlecają na zewnątrz więcej zadań z obszaru marketingu. Tymczasem jak pokazuje badanie 500 firm, liczba zadań zlecanych zewnętrznym agencjom jest znacząco większa w przypadku dużych firm, z dużymi zespołami marketingowymi. Blisko 80% firm z zespołami powyżej 100 osób outsourcuje więcej niż połowę swoich zadań marketingowych – komentuje Norbert Ofmański, CEO On Board Think Kong.
Im większy wewnętrzny dział marketingu tym większą liczba współpracujących agencji. Wśród zbadanych firm blisko 75% współpracuje obecnie z więcej niż jedną agencją. Połowa firm korzysta obecnie z usług 2-3 agencji, największe nawet z 5 jednocześnie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing