Firma Brand Finance co roku publikuje swój raport najbardziej wartościowych marek na świecie. W ubiegłym roku prestiżowe pierwsze miejsce zajęła firma e-commerce Amazon, tuż za nią zaś znalazł Apple oraz Google.
Tegoroczna edycja rankingu Brand Finance Global 500 została zaprezentowana kilka dni temu na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos. Tym razem ponownie najcenniejszą marką świata został Amazon, którego wartość wzrosła o 17,5% – z kwoty 187,9 mld dolarów do ponad 200 mld dolarów. Co istotne, jest to najwyższa wycena jakiejkolwiek marki w historii rankingu Brand Finance.
Zobacz również
Drugie miejsce tym razem zajął Google, a tuż za nim znalazł się Apple, który zanotował spadek wartości o 8,5% do 140,52 mld dolarów.
Pierwszą dziesiątkę zamyka chińska marka Huawei, wyceniona na 65 mld dol.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Tak, jak i w ubiegłym roku, włoski motoryzacyjny koncern Ferrari został uznany za najsilniejszą markę na świecie. Za nią uplasował się Disney oraz WeChat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Ubiegłoroczny raport najcenniejszych marek świata wg Interbrands pokazuje jasno, że marki technologiczne dalej są na topie. Pierwsze miejsce zajęło ponownie Apple, tuż za brandem uplasowały się Google i Amazon. Facebook natomiast wypadł z pierwszej dziesiątki.