Platforma zakupowa Amazon od ponad ćwierć wieku chętnie korzysta z rozwiązać bazujących na sztucznej inteligencji. Wśród wdrożonych innowacji są już m.in. osobista wirtualna asystentka Alexa, sklepowe rekomendacje generowane automatycznie oraz opcja dostarczania zamówionych przesyłek przy pomocy dronów.
Teraz Amazon idzie o krok dalej i koncentruje wysiłki na generatywnej AI. W ten sposób powstał Rufus, czyli osobisty asystent, którego zadaniem jest polepszenie doświadczeń zakupowych klientów Amazona.
Zobacz również
Rufus (p)odpowie, doradzi i wskaże najlepsze opcje
Na chwilę obecną rozwiązanie dostępne jest jedynie dla wąskiej grupy amerykańskich użytkowników aplikacji mobilnej Amazon. Jak czytamy na oficjalnej stronie, w kolejnych tygodniach ma się to jednak zmienić, a grono odbiorców — ulec poszerzeniu.
fot. aboutamazon.com
Mobilna aplikacja sklepowa stworzona przez Amazona działa na podstawie zadawanych przez użytkowników pytań. Można więc „poprosić” Rufusa o porównanie wybranych produktów, rekomendowanego wyboru zakupowego, niezbędne jego zdaniem produkty do wybranej aktywności, etc. Mechanizm odpowie mniej lub bardziej szczegółowo, a internauci będą następnie mogli skorzystać z pytań podtrzymujących i pogłębiających rozmowę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Przekrojowe odpowiedzi na rozmaite pytania
Rufus przygotowuje odpowiedzi i podpowiedzi w oparciu o dane z całej witryny Amazona, a także sekcję Q&A budowaną przez użytkowników i ich komentarze. Oznacza to, że ilość danych jest właściwie nieograniczona, a szanse na dopasowanie rezultatów do oczekiwań klientów — wyjątkowo wysokie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szukasz informacji na temat tego, jak przygotować się do wiosennych prac w ogrodzie lub na balkonie? Rufus podpowie, o czym nie możesz zapomnieć, a także wygeneruje listę niezbędnego sprzętu.
Pytania można wpisywać w pasek wyszukiwarki, a także zadawać je — wykorzystując opcję wyszukiwania głosowego. W obu przypadkach na dole strony automatycznie pojawi się okienko czatu, w którym „rozmowa” będzie kontynuowana.
Amazon zaznacza, że to dopiero początek pracy nad Rufusem i zachęca użytkowników do zostawiania feedbacku przy pomocy reakcji oraz komentarzy. Twórcy podkreślają, że tylko w ten sposób możliwe stanie się ciągłe udoskonalanie asystenta zakupowego działającego na bazie generatywnej AI, jakim jest Rufus.
Zdjęcie główne: aboutamazon.com
PS Chcesz oglądać Amazon Prime bez reklam? W takim razie dopłać!
Zmiany na rynku portali streamingowych w ostatnich miesiącach zachodzą we wprost zawrotnym tempie. Platforma Disney+ sprzedała niedawno prawa do części swoich filmów Netflixowi, na YouTube pojawiło się więcej reklam i zakazano stosowania narzędzi typu AdBlock… Teraz do zwolenników zmian dołączył również Amazon Prime, który podczas emisji filmów będzie wyświetlał reklamy.
PS2 Google łączy sztukę i AI w aplikacji Art Selfie 2
Przy pomocy generatywnej sztucznej inteligencji, Google zaprasza do świata sztuki. Wszystko dzięki narzędziu Art Selfie 2 dostępnym w Google Arts & Culture.