W sierpniu br. głośno zrobiło się o kampanii linii American Airlines promującej jej nowe połączenia lotnicze. Popularna firma w spocie przedstawiała kierunki lotów i wymieniała skojarzenia związane z poszczególnymi miastami – przewoźnik zachęcał np. do napicia się wódki z przyjacielem w Krakowie.
Owo skojarzenie wywołało duże kontrowersje wśród władz polskiego miasta oraz internautów. Pojawiły się komentarze, że taki stereotypowy sposób przedstawiania Krakowa, może negatywnie wpłynął na promocję miasta. Krakowscy urzędnicy wówczas zapowiedzieli też podjęcie konkretnych działań względem amerykańskiej linii lotniczej.
Zobacz również
19 września br. na oficjalnym profilu miasta na Facebooku opublikowany został list skierowany do prezydenta Krakowa, Jacka Majchrowskiego, w którym przedstawiciele American Airlines przeprosili za kontrowersyjny sposób promocji nowych połączeń lotniczych do polskiego miasta. „Celem postu było zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem, jakim jest Kraków” – napisano w liście.
Oprócz przeprosin amerykański przewoźnik zapewnił też, że na stronie internetowej American Airlines pojawiła się nowa sekcja poświęcona nowemu połączeniu do Krakowa zawierająca m.in. listę najciekawszych atrakcji polskiego miasta.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell