fot. Google
Google zapowiedziało, że wraz z premierą nowego systemu operacyjnego, Android zmieni swoje logo. Choć premiera Androida 14 uległa opóźnieniu i poznamy go dopiero w dniu premiery nowej serii smartfonów Pixel, czyli 4 października bieżącego roku, to już w czerwcu tego roku mieliśmy okazję nieoficjalnie zobaczyć nową identyfikację wizualną marki w materiałach promocyjnych.
Zobacz również
Przed oczekiwanymi premierami, Google zdecydowało się oficjalnie przedstawić nowe logo Androida. Już kilka miesięcy wcześniej było wiadome, że nazwa Android będzie pisane wielką literą, co ma podkreślić przynależność Androida do rodziny produktów Google. Wszystkie usługi i aplikacje od Google są oznaczone dużymi literami, więc taka zmiana wydawała się być logicznym krokiem.
Nowy design logo Androida nawiązuje do popularnego stylu Material Design. Robot bugdroid, ikona systemu, jest teraz trójwymiarowy i bardziej dynamiczny. W zaprezentowanych animacjach bugdroid pojawia się w różnych kolorach, nie tylko w klasycznym zielonym, ale także w odcieniach szarości, żółci, niebieskim, w paski oraz w kolorach tęczy. Google podkreśla, że projektanci nowego logo starali się pokazać dynamiczność Androida. Firma dążyła również do symbolicznego ukazania połączenia świata cyfrowego z rzeczywistym, podkreślając, że Android jest integralną częścią codziennego życia.
fot. Google
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Odświeżone logo ma również symbolizować połączenie Androida z ludźmi, społecznościami oraz różnymi kulturami. Google pokazuje także różnorodność zainteresowań i potrzeb użytkowników, podkreślając, że Android jest dostosowywany do różnych grup społecznych i kulturowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Nowe narzędzie od Google. SynthID pomoże w oznaczaniu grafik generowanych przez AI
Google uruchomiło wersję beta nowego narzędzia o nazwie SynthID. Ma ono służyć do oznaczania i identyfikacji obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.
PS2 Od Snapchata do… Google. Wyszukiwarka z opcją tworzenia stories
Był już Snapchat, Instagram, Facebook, YouTube, a teraz… przyszedł czas na Google. W popularnej wyszukiwarce ma pojawić się opcja kreowania formatu stories.