Od 28 października cała Polska zacznie rozmawiać o seksie. Anja Rubik została inicjatorką #SEXEDPL, akcji, w której chce, aby wszyscy zrozumieli, że „kobiety i mężczyźni są istotami seksualnymi. Że seks to odpowiedzialność za siebie i za drugą osobę”. #SEXEDPL będzie cyklem krótkich 60-sekundowych filmów, do których zaproszono znanych Polaków: Maffashion, Roberta Biedronia, Jerzego Stuhra, Dorotę Masłowską czy Magdalenę Cielecką.
W czasie trwania kampanii znani Polacy będą poruszać tematy takie, jak antykoncepcja, masturbacja, pierwszy raz, wizyta u ginekologa, regularne badania, czy pigułka „dzień po”. Celem całej akcji jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji seksualnej.
Zobacz również
Akcji patronuje grupa Dziewuchy Dziewuchom, a za kamerą stanęli bracia Michał i Piotrek Sobocińscy.
To nie pierwsza kampania, która ma pomóc mówić o seksualności. Po premierze „Sztuki kochania”, filmu o Michalinie Wisłockiej, powstała kampania, która miała pomóc ośmielić ludzi do swobodnego rozmawiania o swojej seksualności oraz wyrażania swoich potrzeb w relacjach damsko-męskich. Poprzez serię filmów, w których znani artyści i ludzie mediów pokazują, jak ubrać niełatwe dla nas tematy w słowa, organizatorzy kampanii chcieli zachęcić do dialogu na temat intymności. Kampania jest ponadczasowa i kierowana do wszystkich par, niezależnie od wieku, czy płci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing