Projekt „Atacama RE-commerce” to inicjatywa, która ma zwrócić uwagę konsumentów na całym świecie na problem zanieczyszczania środowiska naturalnego nadmiernymi ilościami odpadów tekstylnych. Chodzi o to, aby ubrania znanych marek – niegdyś niechętnie noszone, a dziś wyrzucone i zalegające na pustyni Atacama w Chile – zyskały szansę na drugie życie. Po zebraniu i odnowieniu odzież trafia do sklepu internetowego, w którym można ją kupić, ponosząc wyłącznie koszty wysyłki.
Dzięki akcji „Atacama RE-commerce” realizowane są trzy cele:
- obszar pustyni Atacama, na który rocznie trafia około 39 tys. ton odzieży, ma szansę zostać odbudowany,
- społeczeństwo zyskuje dodatkową świadomość na temat problemów, które niesie ze sobą przemysł fast fashion,
- miłośnicy mody mogą właściwie bezpłatnie stać się właścicielami markowych ubrań.




– Wierzymy, że każdy element odzieży ma historię i cel. Naszą misją jest ratowanie tych przedmiotów i dawanie im drugiej szansy, promując świadomość nadmiernego konsumpcjonizmu napędzanego przez dzisiejszy przemysł modowy – tłumaczy Mariano Gomide de Faria, dyrektor generalny VTEX, organizacji non-profit promującej świadomość ekologiczną.
Pierwszy odzieżowy drop wyprzedał się w niecałe 5 godzin od uruchomienia strony internetowej. Wysyłka odzieży realizowana jest do ponad 10 krajów na całym świecie
Akcja „Atacama RE-commerce” jest realizowana wspólnie przez brazylijską agencję Artplan, VTEX, Fashion Revolution Brazil i Desierto Vestido.
Zdjęcia: YouTube