Vienna Life ruszyła z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel”, której celem jest budowanie świadomości nowej marki i przełamywanie schematów w komunikacji produktów ubezpieczeniowych.
Zobacz również
Vienna Life pokazuje, że ubezpieczenie na życie może być częścią codzienności tak naturalną jak abonament VOD czy karnet na siłownię.


Komunikacja celowo unika tonu powagi i lęku – stawia na prosty, pozytywny przekaz i lekkość.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wiodące hasło „Najbardziej życiowy ubezpieczyciel” odnosi się też do oferty towarzystwa, które sprzedaje wyłącznie ubezpieczenia na życie.
– Przekonanie, że ubezpieczenie na życie to nie tylko zabezpieczenie na „czarną godzinę”, ale przede wszystkim element nowoczesnego, świadomego stylu życia leży u podstaw strategii komunikacji Vienna Life. Wierzymy, że polisa na życie może być w naszej grupie docelowej wyborem tak naturalnym jak karnet na siłownię albo abonament VOD. Z tego też powodu chcemy o ubezpieczeniach mówić lekko, prosto, zrozumiale, z energią i optymizmem. Po prostu życiowo, przełamując w ten sposób wieloletnie rynkowe schematy komunikacji opartej na straszeniu – mówi Karolina Tworzydło, dyrektorka Biura Marketingu i Komunikacji Vienna Life.
W pierwszej odsłonie możemy zobaczyć hasła, które nawiązują kontekstowo do kampanii wyborczej: „A gdybyś tak zagłosował na siebie?”, „Zaplanuj swoją przyszłość zanim zrobią to politycy”, „Życie wybiera się codziennie”, „Bądź prezydentem własnego życia”, „W głosowaniu na życie nie ma drugiej tury”, „Nie debatuje się o życiu”.
Kampania ma charakter typowo wizerunkowy, a jej celem jest budowanie zasięgu i rozpoznawalności marki Vienna Life. Obejmuje telewizję, VOD, YouTube, a także działania w mediach społecznościowych i kanałach digital.
Za przygotowanie strategii komunikacji obu kampanii oraz koncepcji kreatywnej kampanii odpowiadał Marcin Kalkhoff. Kreacją i produkcją spotów zajęła się agencja Cztery Czwarte (44branddesign), a planowaniem i zakupem mediów agencja 38Content Communication.