Bagietka Maryli w Carrefour, czyli sieć supermarketów tworzy RTM

Bagietka Maryli w Carrefour, czyli sieć supermarketów tworzy RTM
Co łączy Marylę Rodowicz z pieczywem w sieci sklepów Carrefour? Okazuje się, że więcej niż można by się spodziewać. Sieć supermarketów uruchomiła właśnie niecodzienną akcję promocyjną.
O autorze
1 min czytania 2023-12-08

6 grudnia br. ruszyła promocja sieci supermarketów Carrefour. Na czym polega? Klienci Carrefour do 10 grudnia br. mogą kupić pieczywo z rabatem w wysokości 30%, ale to nie wszystko. Aby uzyskać zniżkę, podczas zakupów w sklepie internetowym należy wpisać w odpowiednim okienku kod MARYLA. Skąd taki pomysł?

„Sing sing, bagietka nazywają mnie”

Skąd pomysł na akurat taką reklamę i promocję pieczywa? Wszystko zaczęło się 5 grudnia, kiedy Maryla Rodowicz opublikowała na swoim koncie facebookowym post, w którym opisuje niedawną wizytę w Carrefourze.

fot. Facebook

Pod publikacją artystki pojawiło się ponad tysiąc komentarzy, w tym również od jej znanych znajomych (m.in. Bilguuna Ariunbaatari). Znacznie ciekawsze opinie opublikowali jednak użytkownicy Facebooka śledzący konto Carrefoura. Wśród pozytywnych komentarzy nie brakuje pochwał za perfekcyjny real time marketing, poczucie humoru i doskonałe wykorzystanie momentu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Facebook

RTM siłą napędową marek z różnych branż

Już od dawna wiadomo, że RTM to doskonały sposób na uchwycenie i zatrzymanie zainteresowania obecnych i potencjalnych klientów. Bez wątpienia jednymi z firm, które z tą formą promocji radzą sobie na polskim rynku najlepiej, są IKEA i x-kom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatnim wydarzeniem, które zachęciło zespoły marketingowe do tworzenia kampanii opartych na real time marketingu, był wybór Młodzieżowego Słowa Roku 2023. Przypomnijmy, że zaszczytny tytuł zdobyło wyrażenie „rel”, a w sieci zaroiło się od mniej lub bardziej kreatywnych pomysłów na jego wykorzystanie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto jednak pamiętać, że RTM wymaga od twórców reklamowych nie tylko znajomości aktualnych wydarzeń i szybkiego reagowania, ale także elastyczności i kreatywności znacznie większej niż w przypadku tradycyjnych komunikatów. Przykład sieci Carrefour zdaje się udowadniać, że real time marketing ma się w Polsce naprawdę nieźle i zdecydowanie zyskuje na popularności.

A wy wybierzecie się do Carrefoura po pieczywo w promocji?

Zdjęcie główne: Facebook

PS InPost nie będzie odmieniał przez przypadki słowa „Paczkomat”

InPost sugeruje, aby nie odmieniać przez przypadki słowa Paczkomat oraz nie stosować tego określenia w stosunku do maszyn paczkowych konkurencyjnych firm. Komunikat o deklinacji szybko doczekał się humorystycznych reakcji marek w social mediach.

PS2 Świąteczne reklamy 2023, które zapadają w pamięć

W redakcji NowegoMarketingu wybraliśmy takie kreacje świąteczne, które najbardziej zapadły nam w pamięć i obok których po prostu nie można przejść obojętnie.