Z inicjatywy BGK, UE wygospodarowała środki z Inicjatywy Komisji Europejskiej Team Europe dotyczącej wymiany szczepionek na COVID-19 dla państw Partnerstwa Wschodniego na pomoc doraźną Ukrainie. Partnerstwo Wschodnie to część europejskiej polityki sąsiedztwa, która ma za zadanie pogłębiać więzi polityczne i integrację gospodarczą UE z 6 partnerskimi krajami Europy Wschodniej, w tym Ukrainą. Finansowanie pomocy humanitarnej pochodzi z niewykorzystanych do tej pory środków na wsparcie łagodzenia skutków społeczno-gospodarczych pandemii Covid-19.
Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie” tak za Cyceronem powtarzał Mickiewicz. My nie powtarzamy, my działamy – mówi Beata Daszyńska-Muzyczka, prezes BGK. – Polacy od pierwszych dni wojny w Ukrainie pokazują, co to znaczy pomagać. Teraz do tych działań dokładamy kolejną pomoc, jaką mogliśmy zaoferować wspólnie z Unią Europejską.
Zobacz również
Pomoc polega na zbadaniu zapotrzebowania, następnie zakupieniu towarów i dostarczeniu ich Ukrainie. Wśród nich znajdą się m.in. żywność, środki higieniczne oraz artykuły medyczne. Głównymi odbiorcami pomocy humanitarnej będą ukraińskie hromady (gminy), szpitale i straże pożarne. To do nich dotrze Fundacja poprzez swoje wypracowane latami kontakty.
Wyzwanie, przed którym stajemy jest logistycznie skomplikowane, obarczone ryzykiem i niebezpieczne, ale warte każdego powziętego kroku. Na szczęście nasz partner – FSM, ma nie tylko doświadczenie w pomaganiu, ale doskonale zna Ukrainę. Mamy nadzieję, że dzięki temu pomożemy jak największej liczbie potrzebujących – dodaje pani prezes.
Zaangażowanie BGK, naszych pracowników oraz ukraińskich partnerów jest wzorowe. Postawa, którą wspólnie prezentujemy to świadectwo, że solidarność i przyjaźń między Polską a Ukrainą to nie deklaracje a rzeczywistość tworzona codziennym, zbiorowym wysiłkiem. Jesteśmy dumni z tego, że możemy w tych trudnych chwilach dalej wspierać naszych ukraińskich przyjaciół i łagodząc wojenne cierpienia, pomagać w osiągnięciu zwycięstwa – dodaje Rafał Dzięciołowski, prezes FSM.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pierwsze konwoje z pomocą ruszą niebawem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing