Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Biedronka wysyła klientom tajemnicze powiadomienia. Powtórka „wpadki mBanku”?

Biedronka wysyła klientom tajemnicze powiadomienia. Powtórka „wpadki mBanku”?
Użytkownicy aplikacji mobilnej Biedronki otrzymali serię nietypowych powiadomień push oraz zauważyli problemy z działaniem samej aplikacji. „Wpadka” szybko doczekała się odpowiedzi ze strony konkurencji.
O autorze
1 min czytania 2022-09-09

W środę 7 września przed godz. 16:00 klienci korzystający z nowej aplikacji Biedronki, zostali zasypani dziwnymi, pozbawionymi sensu powiadomieniami push. W ciągu kilku minut na telefony spływały wiadomości o treści „p2”, „pusca” i „puszka”. Po kliknięciu w link otwierała się strona z komunikatem o błędzie. W  tym samym czasie można było zauważyć problemy z działaniem aplikacji mobilnej.

Jak się okazało, problemy pojawiły się w wyniku błędu ludzkiego. Firma wyjaśniła, że powiadomienia, które zostały wysłane do klientów, nie miały opuścić środowiska testowego. Krótko po „wpadce” Biedronka podjęła niezbędne kroki w celu wyeliminowania usterki.

Informujemy, że powiadomienie push wysłane do użytkowników realizowane miało być w środowisku testowym. Doszło do błędu ludzkiego po stronie naszego partnera zewnętrznego, z którym razem współpracujemy przy obsłudze aplikacji. Wszystkich klientów serdecznie przepraszamy – czytamy w komunikacie Biedronki skierowanym do portalu dobreprogramy.pl.

Lidl odpowiada z przymrużeniem oka

Na „komentarz” ze strony konkurencji nie trzeba było długo czekać. W social mediach Lidla pojawiła się grafika nawiązująca do błędu w powiadomieniach push Biedronki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć w żartobliwym poście poinformowała, że aplikacja Lidl Plus nie dostarcza „tak szalonych powiadomień” i jednocześnie zachęciła do skorzystania z rabatów na… produkty w puszkach.

Internauci wspominają „wpadkę mBanku”

Podobna sytuacja miała miejsce dwa lata temu, kiedy klienci mBanku otrzymali nietypowe wiadomości o treści „ęśąćż”, „test wiadomości push” i „Życzymy miłego dnia”. Jak się okazało, wiadomości również były wynikiem ludzkiego błędu. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bank postanowił jednak wykorzystać popularność memów, które pojawiły się w związku z błędami, a logo marki na kilka dni zostało zastąpione „ęśąćż”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się