Potyczki znanych sieci fast-foodowych – Burger King i McDonald’s, to już stały element marketingowego krajobrazu, ale… od początku.
Istnieją wyspy, znajdujące się w około dwóch trzecich drogi z Madagaskaru na Antarktydę, na których położone są dwa aktywne wulkany. Mowa o wyspach Heard i McDonald’s. Ten fakt postanowił wykorzystać brazylijski oddział Burger Kinga, proponując zmianę nazwy McDonald’s Island. Zaproponowana nazwa miałaby odnosić się do najpopularniejszej kanapki dostępnej w restauracji, dlatego propozycja padła na Whopper Island.
Zobacz również
Kampania ma charakter dokumentalny. Poza samym skupieniem się na celach marketingowych, przybliża także przyrodnicze fakty na temat wyspy. W spocie Burger King pokazuje również proces dostawy Whoppera na wyspę, jak twierdzi, jedynym słusznym osobom, czyli tym, którzy dbają o jej ekosystem.
W ramach kampanii, jej twórcy zaproponowali odbiorcom zmianę nazwy wyspy w mapach Google. Aby ułatwić to zadanie, podano jej dokładne współrzędne geograficzne (53°04’35.69″S 73°30’49.18). Burger King za podjęcie aktywności i pozostawienie komentarza „#IlhaWhopper” przy lokalizacji, oferuje kod rabatowy na popularną kanapkę.
Zdjęcie główne: screen YouTube
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS McDonald’s, Burger King i Subway udowadniają, która kanapka jest najlepsza przy użyciu ChatGPT
Znane fast foody próbują udowodnić, która kanapka jest najlepsza. Pytają o to ChatGPT, a odpowiedzi wykorzystują w kampanii outdoorowej. Swoje billboardy pokazał już McDonald’s, Burger King i Subway.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Masz kaca? Masz zniżkę! Burger King powraca z nową akcją marketingową
Sieć Burger King w Brazylii postanowiła wesprzeć świętujących rozmaite okazje i zaproponowała… kupony zniżkowe dla klientów cierpiących na kaca.