Bolt uruchamia rowery elektryczne w Poznaniu

Inaugurując rozpoczynający się Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu, Bolt wprowadza w Poznaniu kilkaset zielonych rowerów elektrycznych. W tym roku Bolt wprowadził już rowery elektryczne w 4 innych polskich miastach.
O autorze
2 min czytania 2022-09-20

System rowerowy będzie działać w taki sam sposób jak system wynajmu hulajnóg elektrycznych Bolt, umożliwiając swobodne przemieszczanie się i parkowanie (system free float). Osoby posiadające już aplikację Bolt, zobaczą w niej uaktualnioną ikonę wypożyczalni hulajnóg, gdzie teraz będzie można znaleźć także rowery. Cena za minutę przejazdu wynosi 60 groszy. 

Ponieważ funkcjonowanie poznańskiego roweru miejskiego w obecnej formie zbliża się ku końcowi, cieszymy się, że pojawiają się w mieście inne rozwiązania, które wypełnią lukę i pozwolą mieszkańcom korzystać z podobnej usługi w nowocześniejszym wydaniu. Jest to także kolejny impuls do uporządkowania parkowania urządzeń transportu osobistego w mieście – tłumaczy Michał Łakomski,  dyrektor Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa, pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Smart City.

Rowery elektryczne Bolt zostały zaprojektowane przede wszystkim z myślą o bezpieczeństwie użytkowników. Solidne hamulce bębnowe zamontowane na przednich i tylnich kołach pozwolą kontrolować prędkość. Odporne na przebicia opony pneumatyczne są bardziej trwałe i pozwolą zachować lepszą przyczepność podczas jazdy. Rowery elektryczne Bolt mogą osiągnąć prędkość do 25 km/h

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Każdy rower jest również wyposażony w funkcjonalny ekran, na którym użytkownik może sprawdzać informacje o aktualnej prędkości, poziomie naładowania roweru, a także strefach prędkości. Dla użytkowników przydatna będzie funkcja ładowania telefonu za pomocą bezprzewodowej ładowarki, umieszczonej wygodnie na kierownicy. Ponadto rowery elektryczne Bolt posiadają wysoko precyzyjny nadajnik GPS, dzięki któremu użytkownicy łatwo znajdą rower na ulicy. 

Wprowadzenie rowerów elektrycznych do Poznania to kolejny krok w kierunku dywersyfikacji naszej oferty mikromobilności współdzielonej. Hulajnogi i rowery elektryczne uzupełniają się, ponieważ odpowiadają na różne potrzeby transportowe użytkowników. Hulajnoga jest najbardziej efektywnym rozwiązaniem na krótkich dystansach do 4 kilometrów, podczas gdy rowery elektryczne sprawdzą się do pokonywania dłuższych tras od 5 do 10 kilometrów – mówi Valerii Romanov, Bolt Rentals Country Manager w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzany model roweru elektrycznego Bolt ma długą żywotność wynoszącą nawet 5 lat, co sprawia, że jest on rzeczywiście ekologiczny. Ponadto rowery te zostały wyprodukowane z aluminium nadającego się w 100% do recyklingu. Natomiast zastosowanie w rowerze wytrzymałej do przynajmniej 60 km zasięgu, wymiennej baterii obniża ogólny ślad węglowy rowerów, które nie muszą być często przewożone do magazynu w celu ładowania. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rowery elektryczne dla firm

Bolt posiada usługę „Bolt Business” w ramach której oferuje firmom zrównoważone usługi przejazdów taksówkami i hulajnogami Bolt. Teraz ta oferta poszerzy się o rowery elektryczne. Firmy korzystające z Bolt Business będą mogły zaproponować przejazdy rowerami elektrycznymi swoim pracownikom jako dodatkowy benefit czy też motywację na powrót do biura.

Rowery Bolt, oprócz Poznania, są obecnie dostępne w 4 innych polskich miastach: w Bydgoszczy, Krakowie, Olsztynie i Warszawie. 

Jak jeździć bezpiecznie i zgodnie z przepisami?

Oto kilka porad, jak prawidłowo korzystać z roweru elektrycznego:

  • Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić

  • W przypadku ścieżek połączonych z chodnikiem to kierujący rowerem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym

  • Warunkowo rowerzyści mogą poruszać się chodnikami. Jeśli szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów.

  • Gdy warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła), może on jechać po chodnikach lub drogach dla pieszych, ale jest obowiązany jechać powoli i zachować szczególną ostrożność, jak również ustępować miejsca pieszym. Co więcej, rowerzysta musi jechać z prędkością zbliżoną do prędkości z jaką poruszają się piesi

  • Rower można parkować jedynie w miejscach do tego wyznaczonych, a gdy takowego nie ma to, jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi. Jednak w sytuacji gdy najbliższy stojak rowerowy jest przepełniony, zachęcamy poszukać innego w okolicy.