Branża motoryzacyjna zwiększa wydatki na reklamę radiową

W pierwszych trzech kwartałach branża motoryzacyjna wydała na reklamę w radio już 655,2 mln zł, prawie o 90 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego
O autorze
1 min czytania 2019-11-28

W tym samym okresie branża na kampanie reklamowe łącznie we wszystkich mediach wydała ponad 2,6 mld zł (dane cennikowe, Kantar Media). Od 2015 roku nakłady na reklamę radiową wzrosły z 578 mln zł do 801 mln zł, czyli o blisko 223 mln zł.

Ponad 655,2 mln zł wydały firmy motoryzacyjne na reklamę radiową w okresie od stycznia do września 2019 r., co stanowi prawie 25% ich budżetów reklamowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Radio to trzecie medium, po Internecie i TV, w którym reklamodawcy najchętniej lokują swoje budżety. Dotyczy to także wydatków reklamowych w branży motoryzacyjnej. Udział radia w cennikowych wydatkach reklamowych sektora motoryzacyjnego utrzymuje się na poziomie prawie 25%.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dla branży motoryzacyjnej, niezmiennie od lat, radio to bardzo ważne medium. Co czwarty reklamodawca z tej branży wykorzystał radio w swoim mediamiksie jako medium reklamowe (łącznie 506 reklamodawców w badanym okresie).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niektórzy z największych marketerów, w badanym okresie, wydali na reklamę radiową ponad połowę całego budżetu reklamowego np. Mercedens Benz – Polska czy BP Europa SE. W czołówce największych radiowych reklamodawców w mijającym roku w branży motoryzacyjnej znalazły się Volkswagen Group Polska, Toyota Motor Poland oraz Mercedes-Benz Polska.

Produkty i usługi, które najchętniej reklamowano w radio to samochody osobowe, samochody dostawcze, punkty gastronomiczne na stacjach benzynowych, paliwa silnikowe oraz rowery.

Targetem branży motoryzacyjnej są przede wszystkim kierowcy. W 2019 roku, każdego dnia radia w samochodzie słuchało 12,3 mln Polaków (40,8%), osób w wieku 15–75 lat. Po raz pierwszy w historii badań radiowych samochód stał się głównym miejscem słuchania radia w Polsce mierzonym wielkością audytorium.

– Działania reklamowe w radio wybierają nie tylko duże i popularne marki, ale też małe lokalne brandy branży motoryzacyjnej. Daje się zauważyć, że wraz ze wzrostem czasu słuchania radia w samochodzie, rosną także budżety branży motoryzacyjnej na reklamę radiową. Samochód jest głównym miejscem słuchania radia, a konsumenci radia w samochodzie stanowią prawie 60% wszystkich słuchaczy radia. Są to częściej osoby z wykształceniem wyższym z dochodami gospodarstw powyżej 5 tys. zł, przedstawiciele kategorii zawodowych jak dyrektorzy, wolne zawody, właściciele firm. W tej grupie znajdują się też rodzice dzieci do 14. r. życia. Radio jako medium słuchane masowo przez miliony osób, jest w wielu przypadkach medium najskuteczniejszym, zapewniającym szerokie i zarazem precyzyjne dotarcie – powiedziała Anna Wiater, rzeczniczka prasowa Komitetu Badań Radiowych.