Nie od dziś wiadomo, że nadmierny konsumpcjonizm przyczynia się do pogłębiania zmian klimatycznych. Jednak jak pogodzić chęć kupowania, obdarowywania bliskich i wystawnego świętowania z troską o środowisko naturalne i walką ze zmianami klimatycznymi?
Posten postanowił skłonić odbiorców do refleksji na temat paradoksów i wewnętrznych konfliktów, z jakimi przychodzi nam się zmierzyć w okresie świątecznym.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Spot zatytułowany „Father Christmas and Mother Earth” pokazuje, że choć Święty Mikołaj dokłada wszelkich starań, by uszczęśliwiać dzieci na całym świecie, rozdawanie prezentów powoli przyczynia się do wyniszczenia jego ukochanej – Matki Ziemi.
Firma przytacza w kampanii dane z norweskiego indeksu klimatycznego – w 2022 roku zaledwie 10 ze 100 największych firm w Norwegii ograniczyło swoją emisję zgodnie z paryskim porozumieniem klimatycznym.
Matka Ziemia nie może dać już więcej szans. Wszyscy musimy stanąć na wysokości zadania – przekonuje firma.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
To już kolejny raz, kiedy Poczta Norweska porusza kwestie społeczne w świątecznej kampanii. Do zeszłorocznej listy najciekawszych i najczęściej komentowanych bożonarodzeniowych reklam niewątpliwie należał spot „Kiedy Harry poznał Świętego Mikołaja”. Reklama opowiada miłosną historię Mikołaja, który odnalazł szczęście u boku mężczyzny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Co roku na tle sielankowych reklam wyróżniają się wzruszające świąteczne spoty – m.in. marki John Lewis. Tym razem brytyjska sieć domów towarowych zwraca uwagę na rodziny zastępcze i podkreśla, że każdy młody człowiek zasługuje na dom pełen miłości.