Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Cadbury i Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję

Cadbury i Alzheimer’s Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes” osobom cierpiącym na demencję
Marka Cadbury oraz organizacja Alzheimer's Research UK rozdały 4000 pudełek „Memory Bar Boxes" osobom cierpiącym na demencję i ich bliskim. Na opakowaniach odwzorowano design sprzed lat.
O autorze
2 min czytania 2024-05-20

W Wielkiej Brytanii żyje blisko milion osób, które cierpią na demencję. Badania przeprowadzone przez Alzheimer’s Research UK potwierdzają, że ta choroba to największy zabójca w kraju. Zgodnie z szacunkami, do 2050 roku liczba osób cierpiących na demencję wzrośnie do ponad 1,6 miliona.

W ramach wsparcia osób chorych na demencję, prowadzi się tzw. terapię wspomnieniami. Polega ona na omawianiu wspomnień i doświadczeń z przeszłości z wykorzystaniem namacalnych wskazówek, takich jak zdjęcia lub nostalgiczne przedmioty. Pomaga to nie tylko przywołać wspomnienia, ale także stymulować rozmowę.

Na prośbę domów opieki, grup wsparcia osób cierpiących na demencję oraz opiekunów tych, których dotknęła choroba, marka Cadbury przygotowała specjalne opakowania kultowej czekolady, których nie ma już w obiegu. Producent słodyczy nawiązał w tym celu współpracę z Alzheimer’s Research UK.

Dzięki połączeniu sił, powstały „Memory Bar Boxy” ze wzorami opakowań Dairy Milk używanych od 1915 roku, aż do dnia dzisiejszego. Poza czekoladą, w pudełku znajdują się także cyfrowe odnośniki dla opiekunów, pod którymi można znaleźć plakaty i inne materiały archiwalne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Cadbury

Kampania jest prowadzona w ramach Tygodnia Akcji na rzecz Demencji oraz 200. urodzin marki Cadbury. Obywatele UK również mogą ubiegać się o pudełka, jeśli uznają, że może to pomóc im bliskim, którzy znajdują się we własnych domach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Cadbury

– Ponieważ Cadbury kończy w tym roku 200 lat, świętowanie długotrwałych relacji między marką a brytyjską publicznością wywołało wielkie emocje. 200 lat produktów, które stały się częścią naszej kultury w dużych i małych momentach życia. W ramach obchodów chcieliśmy odpowiedzieć na specjalne prośby, które napływały przez lata z domów opieki, grup wsparcia osób cierpiących na demencję i członków społeczeństwa, o nostalgiczne opakowania i plakaty Cadbury, które mogłyby zapewnić poczucie komfortu i połączenia z tymi, którzy żyją z demencją. Na początku tego roku ogłosiliśmy naszą współpracę z Alzheimer’s Research UK i wypuściliśmy limitowaną edycję batonów Dairy Milk z kultowymi wzorami od 1915 roku do dnia dzisiejszego. Teraz te sztabki znajdują się w pudełkach z paskami pamięci, które zostaną rozesłane po całym kraju do osób dotkniętych tą chorobą. Przekazujemy także 200 000 funtów na wsparcie brytyjskiej organizacji Alzheimer’s Research UK w poszukiwaniu leku na demencję oraz na działania mające na celu zwiększenie świadomości na temat tej choroby – mówi Elise Burditt, starsza dyrektor ds. marketingu w Cadbury.

– Wszyscy mamy szczególne wspomnienia związane z Cadbury, a fakt, że opinia publiczna zwróciła się z prośbą o stare opakowania, aby pomóc osobom cierpiącym na demencję, pokazuje ich moc w wyzwalaniu tych miłych wspomnień. Przywrócenie najbardziej kultowych projektów Cadbury Dairy Milk było zaszczytem i mamy nadzieję, że zapewnią one chwile połączenia osobom cierpiącym na chorobę Alzheimera i ich bliskim – dodaje Angus Vine, dyrektor kreatywny w VCCP London.

Za przywrócenie kultowych projektów odpowiada agencja VCCP London, a agencja innowacji cyfrowych Bernadette prowadziła stronę internetową i strategię cyfrową projektu. Pudełka przygotowało studio Girl&Bear. Projekt opakowania Memory Bars wykonała z kolei firma Bulletproof.

Zdjęcie główne: Alzheimer’s Research UK

PS „Niezapomniane przepisy” od Nestlé mają pomóc chorym na Alzheimera odzyskać wspomnienia

Badania pokazują, że wspólne posiłki tworzą tak silne emocjonalnie doświadczenia, że u osób chorujących na Alzheimera mogą wpłynąć pozytywnie na odtworzenie w głowie pewnych wydarzeń. Nestlé oraz agencja Publicis Brasil postanowiły wykorzystać ten fakt w kampanii „Niezapomniane przepisy” (ang. „Unforgettable Recipes”).

PS2 Kiedy bajka spotyka się z rzeczywistością… Kampania na rzecz walki z Alzheimerem

Agencja Above+Beyond stworzyła kampanię, w której wykorzystano styl charakterystyczny dla bajek Disney’a. Nie ma w niej jednak happy end’u, ponieważ jeden z bohaterów występujących w krótkim filmie zmaga się z demencją.