Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

ChatGPT 4o i transkrypcja AI: game changer w webinar marketingu

ChatGPT 4o i transkrypcja AI: game changer w webinar marketingu
Sztuczna inteligencja opanowała niemal wszystkie obszary naszego działania. Bez wsparcia, jakie oferują chociażby popularne modele językowe, trudno wyobrazić sobie oczywiście marketing (dlatego tu jesteśmy!).
O autorze
4 min czytania 2024-06-11

Ale na jaką skalę te narzędzia przydadzą się organizatorom wydarzeń online? W ClickMeeting po raz kolejny zadaliśmy sobie to pytanie, a znakomitą okazją do ponownego przyjrzenia się temu zagadnieniu jest niedawna premiera udoskonalonego ChataGPT, czyli wersji 4o. Przy okazji w poniższym tekście odsłaniam też rąbek tajemnicy i pokazuję pewną zasilaną sztuczną inteligencją funkcję, która znacznie uprości tworzenie treści związanych z wydarzeniami online.

Zapraszam do obejrzenia nagrania i zapoznania się z poniższym podsumowaniem. Zresztą, co tu kryć, w jego przygotowaniu pomógł mi ChatGPT. 😉

Transkrypcja AI + ChatGPT = związek idealny

Podczas jednego z poprzednich webinarów pokazywałem, w jaki sposób przygotować transkrypcję nagrania webinaru, korzystając z zewnętrznego narzędzia Sonix. Ale cały proces może być jeszcze prostszy. Obecnie pracujemy nad funkcją umożliwiającą generowanie transkrypcji zasilanej AI bezpośrednio w ClickMeeting. Więc jeśli nie chcesz jej przegapić, a jeszcze nie masz swojego konta, po prostu wypróbuj ClickMeeting.

Podczas wydarzenia pokazałem, jak to działa oraz w jaki sposób błyskawicznie można przygotować na tej bazie treści, na przykład relację z webinaru.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Plik w formacie txt wystarczy wrzucić do ChataGPT, a następnie wprowadzić naprawdę prosty prompt, taki jak:

„Prześlę ci transkrypcję tekstową z webinaru. Na jej podstawie przygotuj propozycje nagłówków poszczególnych akapitów relacji tekstowej z tego wydarzenia. W następnym kroku będziemy je rozwijać, tak aby powstał długi artykuł, który zostanie opublikowany na portalu dotyczącym digital marketingu”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przepytaj chat z treści webinaru

Co możesz teraz zrobić? Zasadniczo cokolwiek. Możesz na przykład zadawać pytania dotyczące przebiegu webinaru i uzyskiwać błyskawicznie odpowiedzi. Oczywiście bez konieczności zapoznawania się z całym długim nagraniem.

Wprowadź banalnie prosty prompt:

„Przygotuj dla mnie krótkie podsumowanie webinaru”.

Po chwili masz gotowe podsumowanie.

Webinar zorganizowany przez ClickMeeting skupił się na praktycznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji, a w szczególności narzędzia ChatGPT, w działaniach marketingowych i edukacyjnych. Paweł Łaniewski, ekspert ds. content marketingu, przedstawił krok po kroku, jak narzędzie to może wspierać organizacje w automatyzacji procesów twórczych i promocyjnych.

W trakcie webinaru omówiono zagadnienia wspomniane poniżej.

  1. Generowanie pomysłów: ChatGPT może dostarczać kreatywnych tematów na webinary, dostosowanych do specyficznych potrzeb i zainteresowań odbiorców.
  2. Tworzenie treści marketingowych: narzędzie skutecznie generuje opisy webinarów, zaproszenia e-mailowe oraz posty w mediach społecznościowych, co znacząco oszczędza czas i zasoby.
  3. Interaktywne sesje Q&A: podczas webinaru uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań i uzyskiwania odpowiedzi na temat praktycznego zastosowania ChatGPT oraz jego różnych wersji.

Przykładem skutecznego zastosowania ChatGPT była szkoła językowa, która dzięki narzędziu zwiększyła swoją efektywność marketingową i przyciągnęła większą liczbę uczniów na kursy.

Webinar zakończył się sesją pytań i odpowiedzi, podczas której Łaniewski wyjaśnił szczegóły techniczne i praktyczne aspekty korzystania z ChatGPT, podkreślając jego potencjał w zwiększaniu konkurencyjności na rynku. Uczestnicy zostali również poinformowani o dostępności nagrania ze spotkania oraz dodatkowych materiałów.

Chcesz więcej konkretów? Bardzo proszę. Kolejny prompt może brzmieć:

Wymień pomysły na tematy webinarów, które padły w trakcie wydarzenia”.

Jak widzisz, połączenie transkrypcji AI oraz modeli takich jak ChatGPT to prawdziwy game changer zarówno z perspektywy twórców, jak i odbiorców treści.

Załóżmy, że jesteś nauczycielem, który prowadzi serię wykładów. Po zakończeniu webinaru chcesz go przeanalizować, ale „czas to pieniądz”, więc nie masz ochoty na oglądanie całego nagrania. Wystarczy umieścić transkrypcję w chacie, a następnie za pomocą bardzo prostych promptów docierać do interesujących Cię informacji.

Równie, a być może jeszcze atrakcyjniej, brzmi to z perspektywy odbiorcy treści, czyli na przykład ucznia, który otrzymał transkrypcję webinaru. Można zapomnieć i o samodzielnym wertowaniu pliku, i o wyszukiwaniu ważnych informacji za pomocą kombinacji klawiszy „ctrl + f”. Wystarczy pogadać z chatem, który wcieli się w rolę tego zawsze idealnie przygotowanego kolegi z roku chodzącego na wszystkie wykłady.

Relacja z webinaru i mail follow-up

No dobra, ale przejdź do tworzenia treści. Na pierwszy ogień pójdzie relacja z webinaru, którą możesz umieścić na przykład na firmowym blogu. To zwykle pierwszy punkt na checkliście webinarowego recyklingu treści. Oczywiście możesz stosować różne taktyki promptowania. Nawet tak prosty komunikat, jak ten umieszczony poniżej, zapewni świetne rezultaty.

No dobra, ale otwarte webinary organizujesz po to, żeby odnosić realne marketingowe i sprzedażowe korzyści. Czas więc zacząć odżywiać pozyskane leady, a świetnym sposobem będzie oczywiście wysyłka mailingu follow-up, który zachęci do zapoznania się z nagraniem i równocześnie przedstawi specjalną ofertę na zakup kursów językowych.

Wprowadź następujący prompt:

„Napisz mail followup, który zachęci do zapoznania się z nagraniem webinaru i przedstawi unikalną ofertę dla uczestników: -10% na wszystkie kursy szkoły językowej”.

Rezultat? Całkiem sensowny.

Temat: Dziękujemy za udział w webinarze! Obejrzyj nagranie i skorzystaj z unikalnej oferty.

Drogi [Imię],

Dziękujemy za Twój udział w naszym ostatnim webinarze na temat wykorzystania ChatGPT w marketingu i edukacji. Mamy nadzieję, że spotkanie było dla Ciebie inspirujące i dostarczyło wielu praktycznych wskazówek.

Jeżeli nie mogłeś wziąć udziału w wydarzeniu na żywo lub chcesz ponownie zapoznać się z omawianymi zagadnieniami, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Nagranie z webinaru jest już dostępne i możesz je obejrzeć w dowolnym momencie.

[Link do nagrania]

Chcielibyśmy również przedstawić Ci specjalną ofertę jako wyraz naszej wdzięczności za Twoje zainteresowanie i zaangażowanie. Tylko dla uczestników webinaru przygotowaliśmy unikalny rabat -10% na wszystkie nasze kursy językowe. To doskonała okazja, aby rozwinąć swoje umiejętności językowe z pomocą naszych doświadczonych lektorów.

Aby skorzystać z oferty, wystarczy użyć kodu rabatowego WEBINAR10 podczas rejestracji na dowolny kurs na naszej stronie.

Oferta ważna jest do [data].

Nie przegap tej wyjątkowej okazji! Jesteśmy przekonani, że nasze kursy spełnią Twoje oczekiwania i pomogą Ci osiągnąć zamierzone cele językowe.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz dodatkowych informacji, nie wahaj się skontaktować z nami. Jesteśmy tu, aby pomóc!

Pozdrawiamy serdecznie,

Zespół [Nazwa Szkoły Językowej]”

Sprawniejszy content marketing nie musi kosztować

Co wyjątkowo ważne: ChatGPT 4o jest dostępny zupełnie za darmo. Owszem, bezpłatna wersja ma pewne limity, ale w przypadku okazjonalnego wykorzystania, na przykład na potrzeby wspomnianej szkoły językowej korzystającej z możliwości webinar marketingu, powinna w zupełności wystarczyć. A jeśli masz większe potrzeby, chcesz tworzyć więcej treści i przygotowywać własne modele, wydatek 20$ miesięcznie wcale nie wydaje się dużym obciążeniem dla marketingowego budżetu. Zwłaszcza że kolejne wersje przynoszą nowe możliwości i już teraz – chociażby w obszarze tworzenia treści – modele takie jak ten opracowywany przez OpenAI mogą być dobrą alternatywą dla zespołów pozbawionych własnych copywriterów.

Zdjęcie główne: Freepik

Artykuł reklamowy powstały we współpracy z ClickMeeting.

PS Jak znaleźć temat webinaru, który zainteresuje Twoich odbiorców

Nawet najlepsza reklama na niewiele się zda, jeżeli temat wydarzenia nie zaciekawi Twoich odbiorców. Zanim przystąpisz do planowania promocji, dowiedz się, jak znaleźć inspirację i dotrzeć do zagadnień, które są dla nich naprawdę istotne.

PS2 Kompendium wiedzy o webinar marketingu. Krótka historia pewnego kursu online

Wszyscy lubimy kursy, zwłaszcza te odbywające się w trybie online. A przede wszystkim te bezpłatne i na dodatek z certyfikatem uczestnictwa. Właśnie taki kurs stworzyliśmy w ClickMeeting. Bez żadnych haczyków. Przy okazji pokażę Ci, jak w łatwy sposób możesz nadać starszym treściom nowe życie i zrobić coś dobrego dla społeczności.