Sporo powiedzieliśmy i napisaliśmy już o webinar marketingu (np. w tym miejscu na Nowym Marketingu). Ale poszliśmy o krok dalej i przygotowaliśmy wspólnie z Arturem Kurasińskim kompletny kurs webinar marketingu. Właściwie rzecz biorąc, zrobiliśmy to jakiś czas temu. Od początku był dostępny bez opłat dla osób, które po prostu się na niego zarejestrowały. Teraz poszliśmy o krok dalej. Wszystkie treści umieściliśmy na jednym landingu, a żeby wiedzy było jeszcze więcej, uzupełniliśmy je o materiały dodatkowe.
Bez zbędnego przedłużania. Kliknij w poniższy link, aby rozpocząć naukę. A jeszcze niżej znajdziesz więcej informacji o kursie i sprytny sposób na stworzenie dwóch kursów z jednego. Przejdź do bezpłatnego kursu Webinar marketing. Kurs kompletny
Zobacz również
Artur Kurasiński + ClickMeeting = kurs webinar marketingu
Zacznijmy od krótkiego wprowadzenia. Kurs webinar marketingu „Webinar marketing. Kurs kompletny” wypuściliśmy w marcu 2022 roku. W ramach jego promocji zrealizowaliśmy m.in. wspólnie z Arturem Kurasińskim webinar, którego nagranie znajdziesz poniżej:
Do sprawy podeszliśmy (jak sama nazwa wskazuje) kompleksowo. Omówiliśmy więc dwa obszary, których dotyka szeroko rozumiany webinar marketing – z jednej strony webinary jako narzędzia w strategii marketingowej marki, z drugiej rozbudowane narzędzia i rozwiązania, które będą przydatne w promocji samych webinarów. Te dwa bloki zresztą znakomicie się uzupełniają. W końcu to od efektywnej promocji wydarzeń zależy to, czy pozwolą Ci na osiągnięcie stawianych przed nimi celów.
Każda osoba, która ukończy kurs i weźmie udział w ostatniej lekcji udostępnionej w formie webinaru na żądanie na platformie ClickMeeting, otrzyma także certyfikat uczestnictwa.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
O czym dowiesz się dzięki kursowi?
Nasz kurs webinar marketingu składa się z trzynastu lekcji w formie wideo. Oto pełna lista wraz z krótkim podsumowaniem zagadnień, jakie w nich poruszyliśmy:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Po co organizować webinary? Cele biznesowe i korzyści
- Czym jest i jak działa webinar,
- Jakie są cele biznesowe webinarów i wideokonferencji,
- Co można zrobić za pomocą webinarów,
- Jakie są korzyści z prowadzenia webinarów,
- Jak działają wydarzenia online w poszczególnych branżach.
- Jakie są mierniki sukcesu webinarów?
- Jakie są najpopularniejsze mierniki sukcesu webinarów,
- Jak mierzyć sukces,
- Jakich wyników możesz się spodziewać.
- Jak budować lejek sprzedażowy za pomocą webinarów?
- Miejsce webinarów w lejku sprzedażowym,
- Krok 1: Generowanie leadów,
- Krok 2: Demo produktowe,
- Krok 3: Webinary wprowadzające,
- Krok 4: Webinary o nowościach w produkcie.
- Planowanie wydarzenia
- Najlepsze dni i godziny dla webinarów,
- Jak zaplanować wydarzenie,
- Jak przygotować stronę rejestracji i poczekalnię,
- Jak zaprosić uczestników webinaru.
- Promocja wydarzenia
- Projektowanie strony lądowania,
- Kanały promocyjne,
- Timing promocji,
- Promocja w social mediach,
- Ustawianie kampanii promocyjnej,
- Unikanie błędów i na co zwracać uwagę.
- Przygotowanie i prowadzenie webinaru
- Przygotowania przed webinarem,
- Scenariusz wydarzenia,
- Materiały do wgrywania,
- Praktyczne prowadzenie webinaru.
- Współpraca w trakcie webinaru
- Różnica między wirtualną sceną a widownią,
- Uprawnienia organizatora, prezentera, uczestnika,
- Scenariusz webinaru z udziałem kilku prezenterów,
- Prowadzenie prezentacji przez kilka osób.
- Angażowanie uczestników
- Metody angażowania uczestników,
- Funkcje do wykorzystania,
- Rozpoczęcie dialogu z uczestnikami.
- Nagrywanie i certyfikaty
- Wydawanie certyfikatów,
- Tworzenie szkoleń z certyfikatami,
- Nagrywanie wydarzeń,
- Wykorzystanie nagrania webinaru.
- Jak uzyskiwać informację zwrotną?
- Kiedy prosić o informację zwrotną,
- Pytania dla uczestników,
- Narzędzia do otrzymywania informacji zwrotnej.
- Analiza webinarów
- Analizowanie webinarów,
- Śledzenie metryk,
- Narzędzia analityczne,
- Udoskonalanie strategii webinarowej.
- Webinary automatyczne i na żądanie oraz płatne webinary
- Webinary automatyczne i na żądanie,
- Zarabianie na automatyzacji,
- Automatyzacja komunikacji,
- Zarabianie na sprzedaży wirtualnych biletów.
- Podsumowanie i gdzie szukać inspiracji.
Pierwsze życie kursu, czyli etap gated content
Jak wspomniałem wcześniej, do tej pory nasz kurs webinar marketingu był udostępniany jako gated content. Przygotowaliśmy landing page z formularzem rejestracji, który wymagał podania podstawowych danych – adresu e-mail oraz imienia.
Kurs pełnił więc funkcję lead magnet i faktycznie udało nam się pozyskać dzięki niemu wiele wartościowych leadów. Następnie uczestnicy regularnie otrzymywali wiadomości mailowe z kolejnymi lekcjami – w tym celu skorzystaliśmy z GetResponse.
Oczywiście już w trakcie trwania szkolenia część odbiorców zdecydowała się na założenie konta testowego. Nie musieliśmy do tego wyjątkowo intensywnie przekonywać, ponieważ skupialiśmy się na perspektywie praktycznej, a darmowy okres próbny ClickMeeting pozwala na przetestowanie wszystkich najważniejszych funkcji, w tym również automatyzacji. Część z tych użytkowników zdecydowała się zostać z nami na dłużej i wykupić plan dostosowany do własnych oczekiwań.
Rzecz jasna nie wszystkie leady pozyskane dzięki kursowi były rozgrzane do czerwoności. Niektóre wpadły do naszego lejka i były odpowiednio odżywiane poprzez np. zaproszenia na organizowane przez nas webinary, materiały edukacyjne i darmowe poradniki pozwalające osiągać więcej dzięki webinar marketingowi czy doskonalące warsztat prezentera. Część z nich skonwertowała i zasiliła grono naszych klientów. Część oczywiście nie i nic w tym złego. Wielu uczestników kursu chciała po prostu poszerzyć bezpłatnie swoje kompetencje albo zweryfikować, czy webinar marketing sprawdzi się w ich przypadku. Projektując kurs online, który ma pełnić funkcję magnesu na leady, trzeba brać to pod uwagę.
Drugie życie kursu, czyli jak recyklingować takie treści
W ostatnim czasie doszliśmy jednak do wniosku, że warto nieco odmienić formułę kursu. Świetnie wywiązał się z roli lead magnetu, jednak żaden lead magnet nie jest wieczny. Tym bardziej, że kompletny kurs webinar marketingu jest ściśle powiązany z naszą platformą, która intensywnie się rozwija i po pewnym czasie część prezentowanych materiałów może wymagać solidnego odświeżenia.
Przede wszystkim postanowiliśmy otworzyć kurs. W tym celu stworzyliśmy power page zawierający nagrania osadzone na YouTube (dla wygody – każdy uczestnik może zabrać je ze sobą, dokądkolwiek zechce), ale uzupełnione o dodatkowe materiały. Zebrałem w jednym miejscu różnego typu raporty, poradniki i blogposty, które przygotowywaliśmy w ostatnim okresie. W rezultacie powstał całkiem rozbudowany hub wypełniony treścią naprawdę pomocną z perspektywy zarówno naszych klientów, jak i osób po prostu zainteresowanych digital marketingiem.
Zachowaliśmy możliwość otrzymania certyfikatu uczestnika: ostatnia lekcja, która zawiera podsumowanie i inspiracje, to webinar na żądanie. Po rejestracji i zapoznaniu się z treścią na podany adres e-mail automatycznie wlatuje imienny certyfikat.
Cel? Wykorzystać maksymalnie materiał, którego przygotowanie było naprawdę pracochłonne. Chcemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców, budować świadomość marki, a przy okazji zachęcić użytkowników do wypróbowania ClickMeeting. Oczywiście kurs w nowej odsłonie będzie promowany standardowymi kanałami – trafi m.in. do subskrybentów naszego bloga, adresów z bazy webinarowej (uczestników naszych dotychczasowych wydarzeń), skorzystamy też z reklam PPC. Z czasem liczymy również na pozyskiwanie ruchu organicznego.
Weź udział w kursie i twórz własne kursy!
Ważnym celem, który przyświecał nam podczas tworzenia tego kursu, było zademonstrowanie, jak w łatwy sposób można przygotować kompletne szkolenie online, korzystając z ClickMeeting. Jeśli posiadasz ekspercką wiedzę, tak jak Artur Kurasiński i nasi pracownicy, potrzebujesz jedynie platformy do webinarów i podstawowego sprzętu, aby zacząć działać.
Najlepiej przekonaj się samodzielnie, jak aktualnie wygląda nasz kurs i jak działa platforma. To pierwszy krok do przygotowania własnych kursów, które – podobnie do nas – możesz wykorzystać jako lead magnet, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby bezpośrednio monetyzować wiedzę. Pod tym względem przydatna okaże się chociażby nasza nowa integracja ze Stripe.
Artykuł reklamowy powstały przy współpracy z ClickMeeting.
Paweł Łaniewski – Content expert w ClickMeeting. Od 2016 roku zajmuje się digital marketingiem i działalnością szkoleniową w zakresie content marketingu. W ClickMeeting odpowiada za zarządzanie treścią. Współpracował z największymi polskimi portalami i agencjami marketingowymi. Pracował nad dziesiątkami kampanii marketingowych, wspierając je piórem i zdolnościami analitycznymi. Doktor nauk humanistycznych związany z Uniwersytetem Śląskim. Poza marketingiem zajmuje się również redakcją tekstu i tłumaczeniami.