Zakupy w ciszy
Dla osób neuroatypowych robienie zakupów to spore wyzwanie, głównie ze względu na nadmiar bodźców. W miejscach publicznych często mierzą się ze swoją nadwrażliwością m.in. na intensywne i ostre światło, tłum ludzi czy wszechobecny hałas. By zmniejszyć dyskomfort osób w spektrum autyzmu oraz z ADHD i ich opiekunów, cztery lata temu powstała akcja Ciche Godziny, zainicjowana przez Fundację JiM – największą w Polsce organizację działającą na rzecz pomocy dla osób w spektrum autyzmu.
#EmpikZawszeOtwarty
Empik wprowadził Ciche Godziny w swoich salonach w 2021 roku jako wyraz wsparcia dla osób neuroróżnorodnych. Obowiązują na stałe w każdy wtorek w godzinach 11.00-13.00 oraz czwartek między 19.00 a 21.00. W tym czasie w salonach nie jest puszczana muzyka ani żadne komunikaty głosowe, by zapewnić osobom wrażliwym na bodźce możliwe jak najbardziej przyjazną atmosferę podczas robienia zakupów. Podczas Cichych Godzin osoby w spektrum autyzmu, z ADHD i ich opiekunowie mogą także korzystać z pierwszeństwa obsługi przy kasach po zgłoszeniu się do doradcy.
Zobacz również
– Zależy nam na tym, by wszyscy klienci dobrze czuli się w naszych salonach. Ciche Godziny są ważną inicjatywą na rzecz zmniejszania nierówności społecznych w przestrzeni publicznej, dlatego w Empiku występują dwa razy w tygodniu – raz w środku dnia i raz wieczorem – mówi Monika Marianowicz, menadżerka ds. PR & CSR w Empiku.
2 kwietnia z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu Ciche Godziny będą obowiązywać we wszystkich Empikach w Polsce przez cały dzień.
– Osoby neuroróżnorodne często wskazują, że zakupy wiążą się u nich przebodźcowaniem, i dlatego Ciche Godziny są ważnym udogodnieniem. Ich wprowadzenie to mała zmiana, a przynosi korzyści nie tylko osobom w spektrum autyzmu czy z ADHD. W obecnym świecie, w którym panuje duży pośpiech i nadmiar bodźców, ta inicjatywa służy wszystkim – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji JiM.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing